Economia

ALEMANYA

Jornada de vaga als mitjans de transport alemanys

Amb l’aturada, secundada per dos dels sindicats més importants de país i que podria ser la més important en dècades, els treballadors reclamen un augment salarial davant l’augment del cost de la vida

Jornada de vaga del personal d’aeroports, ports, ferrocarrils, autobusos i metro avui dilluns a Alemanya per demanar un augment dels salaris per fer front a l’augment del cost de la vida, una aturada secundada per dos dels sindicats alemanys més grans —Verdi i EVG, que representen 2,5 milions d’empleats públics, inclòs el transport i els aeroports, i i 230.000 empleats de Deutsche Bahn, l’operador ferroviari nacional, i altres companyies d’autobusos, respectivament— i que podria ser la més important al país en dècades, segons apunta la BBC.

La vaga està afectant els trens de rodalies i regionals operats per Deutsche Bahn, així com els serveis de transport local, inclosos els tramvies i autobusos, que tampoc estan en funcionament en set estats federats. S’han cancel·lat milers de vols arreu del país, que se sumen a la interrupció de diversos enlairaments a l’aeroport de Munic ahir diumenge per una vaga. L’associació d’aeroports d’Alemanya ha afirmat que uns 380.000 viatgers es veurien afectats per l’aturada en el transport aeri i ha afegit que va “més enllà de qualsevol mesura imaginable i justificable”, segons recull la cadena britànica.

Els dos sindicats esperen que l’aturada augmenti la pressió sobre els empresaris abans d’una nova ronda de negociacions que tindrà lloc aquesta setmana. Segons EVG, des de primera hora d’aquest dilluns al matí ja s’han sumat a l’aturada més de 30.000 treballadors d’uns 350 centres d’arreu del país.

Per la seva banda, Deutsche Bahn ha condemnat la jornada de vaga qualificant-la de “completament excessiva, infundada i innecessària”.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.