Salut incorporarà l’estudi de càrregues de treball en el pla per millorar les llistes d’espera
El govern també es compromet amb el sindicat d’infermeria SATSE a impulsar un pla sobre la mobilitat dels professionals en l’atenció domiciliària
El Departament de Salut ha acordat amb el sindicat d’infermeria SATSE incorporar al pla de millora de l’accessibilitat al sistema de salut un estudi sobre les càrregues de treball d’infermeria. Ho ha explicat la conselleria a través d’un comunicat en què ha indicat que també introduirà mesures per impulsar un pla específic sobre la mobilitat dels professionals en l’atenció domiciliària dins la primària. Ambdues parts ho han decidit en una trobada celebrada aquest dimarts a la seu de Salut. El Departament també s’ha compromès a contemplar l’estudi de qualitat i seguretat de l’atenció del pacient durant el canvi de torn d’infermeria en la taula d’harmonització sobre les condicions laborals dels professionals del sistema públic.
A més, s’impulsarà l’aprovació de l’acord de govern per la compatibilitat laboral dels professionals d’infermeria entre dos centres del Sistema Sanitari Públic. Per altre costat, el Departament ha comunicat la impossibilitat d’assumir la demanda de crear una taula d’infermeria perquè “no es disposa del consens mínim al sector”.
El sindicat ha valorat positivament els avenços assegurant que es tracta de demandes que “milloraran l’activitat professional de les infermeres, llevadores i fisioterapeutes de primària i la qualitat assistencial”. En aquest sentit, recorda a la Conselleria que el compromís “ha estat explícit” i que s’ha de desenvolupar “amb la màxima celeritat”.
Tot i això, també ha assegurat que mantindrà la pressió per aconseguir que el 25% del pressupost de Salut es destini a l’atenció primària i que hi ha “qüestions essencials” que s’han de finançar com l’augment de la plantilla estructural, les places d’infermera especialista, l’adequada dotació de recursos materials o els mecanismes de seguretat per prevenir les agressions al lloc de treball, entre d’altres.