Política

política

negociació del pressupost

El govern s’obre a parlar de la Ronda Vallès i l’aeroport

L’executiu d’Aragonès ofereix al PSC estudiar les alternatives viàries al Vallès Occidental i analitzar el futur intercontinental del Prat prioritzant la preservació de l’espai natural del Delta

El govern català està disposat a contemplar la Ronda del Vallès (B-40) entre Terrassa, Sabadell, Castellar i la C-58 en el marc d’un estudi de les diverses alternatives viàries. És l’oferta que l’executiu d’Aragonès fa a la petició del PSC de construir aquesta via com a condició per aprovar-li els pressupostos. Tot i que no contempla l’allargament fins a Sabadell de la B-40 per considerar que hi ha millors alternatives viàries i ferroviàries, ERC accepta obrir el debat en una esmena presentada avui a la moció sobre infraestructures que el PSC porta al ple d’aquesta setmana.

Per respondre a les exigències del PSC, els republicans accepten acordar el primer semestre de l’any amb el ministeri de Transports un conveni de finançament per redactar el projecte “de millora de la mobilitat al Vallès Occidental”, projecte que seria pactat pel govern català amb els ajuntaments però que seria el fruit de contemplar totes les alternatives viàries, “incloent-hi la Ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar i la C58”. Els republicans asseguren que, amb aquesta esmena, mouen fitxa davant les demandes del PSC amb l’objectiu de trobar “el punt d’acord ampli” polític i territorial sobre la mobilitat de la comarca.

Sense referir-se en cap moment a “ampliació”, l’esmena d’ERC a la moció socialista també accepta negociar amb el govern d’Espanya el futur de l’aeroport de Barcelona per mitjà de la creació d’una comissió tècnica durant el primer semestre. ERC considera que el projecte ha de suposar la modernització i millora de la capacitat aeroportuària perquè el Prat esdevingui un nus de connexió de vols intercontinentals però adverteix que haurà de complir diverses condicions: convivència amb els veïns pel que fa als sorolls i respecte a la biodiversitat i a les directives ambientals europees “posant especial cura en la preservació de l’espai natural protegit del Delta del Llobregat”. L’esmena d’ERC també exigirà la connexió en tren d’alta velocitat del Prat amb els aeroports de Reus i Girona i que el govern de la Generalitat “formi part de la governança”, és a dir, participi en la gestió de l’aeroport de la capital catalana.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.