El ‘hub’ d’electromobilitat reajusta xifres per al Perte
El consorci liderat per QEV i B-Tech rebrà 65 milions, en lloc dels 107,8 assignats en principi, per dificultats en l’obtenció d’avals bancaris
Orús assegura que les prioritats continuen “intactes”
L’anomenat hub d’electromobilitat o D-Hub que aspira a ocupar els terrenys que Nissan va abandonar fa un any rebrà finalment 65 milions d’euros de les ajudes del Perte al vehicle elèctric que reparteix el Ministeri d’Indústria. Aquesta xifra és molt inferior als 107,8 milions que se li havien assignat en un principi i la diferència prové de les dificultats que el hub ha trobat per obtenir avals bancaris suficients per cobrir aquesta injecció pública.
Concretament, el consorci liderat per QEV Technologies i B-Tech, ha aconseguit avals per valor de 48 milions, als quals es podran afegir els que hagin aconseguit les empreses de magnitud inferior que formen el hub. Les condicions del Perte reclamaven avals per un 90% del valor dels ajuts, i diverses dificultats han limitat les garanties captades pel hub a un 60% de la quantitat assignada.
El grup aspirant a reindustrialitzar l’antiga Nissan ha aconseguit el suport de CaixaBank, l’andorrà Andbank, Abanca, el Sabadell i Avalis, aquest últim dependent del Departament d’Economia de la Generalitat. En el grup d’avaladors hi havia el Santander, que finalment se’n va desmarcar.
Tot i la retallada sobre les xifres programades, QEV i B-Tech creuen que podran tirar endavant el seu projecte, ja que, segons van assegurar en una nota, “els avals garanteixen el desenvolupament i la posada en marxa dels projectes tractors del hub, centrats en la producció de vehicle elèctric”, que es preveu als antics terrenys de l’automobilística japonesa a la Zona Franca. El conseller delegat de QEV, Joan Orús, va subratllar que les prioritats del pla de reindustrialització “continuen intactes”.
La inversió inicial prevista pel hub era de 300 milions d’euros en tres anys per acabar creant mil llocs de treball directes i uns 7.000 entre aquests i els indirectes gràcies a la producció de vehicles elèctrics dels quals ja s’han presentat prototips.
Entre les pimes que també formen part del hub hi ha Hub Tech Factory, Biofreshtec, Neteja Nervion, Millor Energy Solutions, Power Electronics Espanya, Relats, Tradia Telecom i Wall Box Chargers, entre altres.
Alhora, el Consorci de la Zona Franca (CZFB) té pendent l’adjudicació els pròxims dies de terrenys al grup logístic Goodman, que es promou com a candidat per a aquests espais que llogarà a altres firmes.