Economia

Seat rebrà prop de la meitat dels ajuts del PERTE del cotxe elèctric, amb 397 milions

El hub que opta a reindustrialitzar Nissan serà el tercer amb més recursos assignats, amb 108 milions d’euros

Seat rebrà prop de la meitat dels ajuts del PERTE del cotxe elèctric, amb 397,3 milions d’euros, de la primera convocatòria de la línia que busca electrificar la indústria de l’automoció. El hub de descarbonització liderat per QEV i BTECH que opta a reindustrialitzar la planta de Nissan a la Zona Franca serà el tercer amb més recursos, amb 107,8 milions d’euros assignats, el 12,2% del total. La publicació definitiva arriba després de setmanes de crítiques per part de Volkswagen pel retard en la resolució. El grup alemany va avisar que les inversions de 10.000 milions d’euros del projecte ‘Future: Fast Forward’ per electrificar Martorell, Landaben i la gigafàbrica de bateries de Sagunt no poden tirar endavant sense impuls públic.

El govern espanyol va anunciar divendres que ampliava la primera línia dels ajuts del PERTE del vehicle elèctric de 700 a 877,2 milions d’euros. D’aquesta manera, el ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme actualitza la resolució provisional de l’agost que adjudicava el 46% dels 362 milions sol·licitats a la candidatura de Volkswagen i Seat.

A partir d’ara, les empreses adjudicatàries hauran de presentar els avals exigits i la previsió es que comencin a rebre els diners abans de finals d’any. Segons ha detallat el ministeri en un comunicat, s’avançarà “el 90% de l’import total de l’ajuda a cada beneficiari”.

Durant el 2023 es publicarà una nova convocatòria per exhaurir tots els recursos, perquè en la primera edició no s’esgotaran els fons inicials, de 2.975 milions d’euros.

Mercedes-Benz Espanya serà el segon amb més recursos assignats, amb una partida de 170,4 milions d’euros, destinada a transformar la seva producció d’acord amb criteris de sostenibilitat per al desenvolupament del monovolum elèctric premium EQV 300. Opel és el quart a la llista d’adjudicacions, amb 52,2 milions d’euros, que es destinaran al projecte TESIS (Transformació de l’Electromobilitat i Sostenibilitat Industrial Stellantis). Renault Espanya és el cinquè, amb 40 milions d’euros que s’invertiran en el desenvolupament del sistema necessari per a la fabricació a l’Estat del vehicle elèctric de la companyia. Tanquen la llista dels deu projectes l’empresa SAPA Operaciones (32,8 milions), Faurecia Interior Systems (28,2 milions), Irizar (24 milions), Peugeot Citroen (15 milions), i Fagor Electronica (8,7 milions).

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.