Educació orienta al centres per facilitar les incorporacions de docents per la reducció de l’hora lectiva
El envia un document on detalla els aspectes que cal garantir, propostes organitzatives i què es pot demanar a nivell de plantilla
El departament d’Educació ha enviat avui a les direccions dels centres educatius un document amb instruccions i orientacions sobre les incorporacions que tindran lloc l’1 de gener de 2023, fruit de l’acord amb els sindicats per reduir una hora lectiva a tots els docents del sistema educatiu públic de Catalunya. El document conté les orientacions per a cada tipus d’equipament a través de tres punts: aspectes que cal garantir, propostes organitzatives i què es pot demanar a nivell de plantilla. Aquest document s’ha treballat amb les direccions dels centres, a través dels membres de la Comissió de Treball de la Reducció de l’Hora Lectiva, en el marc de la Junta Central de Direccions de Centres Públics.
Es tracta d’unes orientacions fruit del treball amb les direccions dels centres, amb l’objectiu de facilitar la tasca, acompanyar-los i assessorar-los. El document també s’ha compartit en el marc de la Mesa Sindical. Alguns dels principals punts recollits són que cal mantenir l’assignació de les tutories, prioritzar l’atenció a l’alumnat amb especials necessitats d’atenció educativa i que el professorat que fins ara treballava a mitja jornada ho pugui fer a jornada sencera.
També es detalla el calendari en què es duran a terme les sol·licituds d’especialitats, que els equips directius hauran de demanar entre els dies 25 d’octubre i 16 de novembre, i el dels nomenaments telemàtics, que es realitzaran a partir del dia 12 de desembre, amb incorporació als centres el dia 1 de gener de 2023.
Pel que fa a les escoles, també concreta que cal garantir el manteniment de l’assignació de les hores d’especialitat del personal especialista i que cal prioritzar el suport a educació infantil i cicle inicial. Les propostes organitzatives són cobrir els desdoblaments o els suports amb les noves dotacions, redistribuir les hores lectives de l’esbarjo i redistribuir hores de codocència en franges globalitzades. A nivell de plantilla, afegeix que cal prioritzar que les substitucions passin a cobrir les vacants per a tota la resta del curs.
En els instituts, alguns punts que cal garantir són prioritzar el suport a educació secundària obligatòria i vetllar perquè la redistribució de matèries impliqui els mínims canvis a l’equip docent de cada curs. En les propostes organitzatives, per exemple, es proposa redistribuir prioritàriament aquelles propostes que impliquin una càrrega lectiva menor, assignar les optatives trimestrals o quadrimestrals a docents diferents o bé redistribuir les hores de codocència en projectes o treballs de síntesi.
La dotació de plantilla addicional que s’incorporarà als centres per cobrir la reducció d’aquesta hora lectiva serà de 3.566 professionals. S’hi han comptabilitzat les dotacions estructurals i també les dotacions incorporades al centre a partir de l’1 de setembre com les noves Aules d’Acollida.