Infraestructures

Transports invertirà 2.980 milions

El Mitma destinarà 410 milions a l’ATM i a Renfe per a la bonificació a Rodalies

La ministra anuncia 256 milions a carreteres, 158 en manteniment

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) invertirà 2.980 milions en infraestructures i habitatge a Catalunya en el pressupost del 2023, la despesa més gran del Ministeri en una comunitat segons va anunciar ahir la ministra Raquel Sánchez. La major part aniran destinats a infraestructures i transport, com ara els 410 milions que es preveu destinar a l’Autoritat del Transport Metropolità –109– i a l’operadora Renfe –301– per a les prestacions dels serveis de rodalies i mitjana distància. A les comarques gironines es destinen a Rodalies dues partides, una de 31,5 milions i una altra de 2,6 a “rodalies i mobilitat urbana”. En el cas del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, es pressuposten 38,22 milions per a Rodalies de Catalunya. També es destinen 500.000 euros a la remodelació de la xarxa arterial al voltant de Tarragona.

Pel que fa al corredor mediterrani, el Ministeri anuncia una inversió global a tot l’Estat de més de 1.600 milions. Per exemple, a la demarcació de Tarragona, l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) invertirà 112,5 milions –10,76 al tram de Vila-seca a Castellbisbal; 10,75 al tram de Tarragona a Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, així com 37,12 al tram de Vandellòs a València. Adif invertirà 34,1 milions a la xarxa ferroviària gironina. El Mitma destinarà més diners a la xarxa convencional de ferrocarril que a l’alta velocitat, 3.477 milions a tot l’Estat del total de 7.991 destinats al ferrocarril. Sánchez va anunciar una inversió sense especificar a l’estació de mercaderies de la Llagosta.

Carreteres

Pel que fa a les carreteres, la ministra va anunciar 256,8 milions d’inversió a Catalunya, 158 dels quals es destinen al manteniment i la conservació de la xarxa. De fet, Raquel Sánchez va posar l’èmfasi en la “xifra històrica” destinada al manteniment de la xarxa viària de tot l’Estat –1.400 dels 2.600 milions globals– per corregir el “dèficit de manteniment” del govern popular de Mariano Rajoy. Entre la inversió hi ha una partida de 15 milions en actuacions a les autopistes AP-2 i AP-7. La ministra va recordar que es vol invertir 1.050 milions en les autopistes catalanes la pròxima dècada. La variant de Valls a Montblanc de l’A-27 rebrà 8,5 milions. L’N-II rebrà 6,1 milions a Girona, sobretot als trams Tordera-Maçanet i Bàscara-Orriols. El pressupost estatal destina 6,5 milions a l’aeroport de Girona i 4,24 a l’aeroport de Reus. S’invertiran 43,38 milions al port de Tarragona, sobretot en els accessos ferroviaris i viaris.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.