Infraestructures

El soterrament de l’R2 a Montcada s’endarrereix mig any per la inflació

L’alcaldessa diu que l’endarreriment se suma a trenta anys d’espera

Les obres per soterrar les vies de la línia R2 a Montcada i Reixac començaran almenys sis mesos més tard del que estava previst. No ho faran aquest proper gener perquè el projecte s’haurà de licitar de nou, incrementant un 30% els 465 milions d’euros previstos inicialment. Adif ho ha comunicat recentment a l’Ajuntament i a la Plataforma Tracte Just-Soterrament Total, argumentant que la inflació i la pujada de preus per la crisi logística han obligat a revisar la licitació. En una trobada a finals de la setmana passada, la presidenta d’Adif, Marisa Domínguez, va justificar la demora del concurs assegurant que s’ha volgut evitar que quedés desert o què, on un cop feta la licitació, no comencessin les obres.

A part de la revisió dels preus, Adif ha detallat que els darrers mesos la Confederació Nacional de la Construcció va presentar dues reclamacions al Tribunal de Recursos contra dues clàusules de la licitació, fet que també ha alentit el procés. Les demandes estaven relacionades amb la responsabilitat social i els recursos per a l’obra davant l’escalada de preus. El Tribunal va resoldre les reclamacions parcialment a favor de la patronal.

“La necessitat de convocar un nou concurs a conseqüència del context econòmic actual no vol dir, en cap cas, que deixem de costat un projecte inclòs als Pressupostos Generals de l’Estat”, ha garantit la presidenta de l’Adif, que preveu que el nou projecte estigui redactat a finals d’octubre per aprovar la licitació al novembre. Això fa inviable que les obres comencin el gener del 2023, com s’havia previst inicialment.

L’alcaldessa de Montcada, Laura Campos, ha criticat que els sis mesos de retard “se sumen als 30 anys d’espera”, en els quals desenes de veïns han mort atropellats al pas a nivell. Amb tot, Campos ha precisat que l’actualització de preus “dona la tranquil·litat que la licitació es farà amb totes les garanties, evitant el risc d’una possible paralització de les obres per motius econòmics”.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.