Infraestructures

societat

Entra en funcionament el ramal ferroviari de Costablanca

Aquest dissabte ha entrat en funcionament el nou ramal ferroviari de Costablanca, entre Martorell (Baix Llobregat) i Castellbisbal (Vallès Occidental), en el marc dels treballs del corredor mediterrani i en el tram conegut com “la porta d’Europa”. El traçat es trobava fora de servei des dels anys vuitanta, quan els trens van començar a fer ús del túnel de via doble de Castellbisbal i que transcorre en paral·lel. El ramal té una longitud d’1,8 quilòmetres, 810 metres dels quals són de túnel, i servirà d’alternativa durant els treballs en aquest túnel de doble via per adaptar-lo als estàndards europeus. Inicialment, el túnel de Costablanca s’utilitzarà en ample ibèric i en una fase posterior s’implementarà l’ample mixt mitjançant el tercer carril. A més, s’han executat 1,8 quilòmetres de via, 1,4 quilòmetres dels quals són en placa i la resta sobre balast, i s’han instal·lat 1,8 quilòmetres de catenària, segons ha informat Adif en un comunicat. A banda, s’ha adaptat la infraestructura als gàlibs màxims corresponents als estàndards europeus. Paral·lelament, per reduir l’impacte acústic generat pel pas dels treballs, s’han col·locat al llarg d’una superfície de 867,4 m². També, s’ha instal·lat una passarel·la per a vianants de 30,2 metres de longitud. Els trens de viatgers i mercaderies passaran pel ramal remodelat mentre s’adapta el traçat del túnel de doble via entre Martorell i Castellbisbal per a les circulacions amb ample internacional.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.