Societat

Foment insisteix en el Midcat i discrepa dels “recels” de França

Sánchez Llibre demana que “avanci la diplomàcia europea” per aconseguir la “màxima complicitat” de Macron

El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, ha insistit en la “viabilitat” de la construcció del Midcat, tot i els “recels” del govern francès. “Ara que podem aconseguir-ho, no es tracta de posar pals a les rodes”, ha defensat Sánchez Llibre en una entrevista a ’El matí de Catalunya Ràdio’. En aquesta línia, el president de la patronal ha demanat que “avanci la diplomàcia europea” per tal d’aconseguir la “màxima complicitat” del president francès, Emmanuel Macron. Així mateix, Sánchez Llibre ha celebrat que la proposta d’un gasoducte que comuniqui Portugal amb l’Europa central hagi sorgit del canceller alemany, Olaf Scholz. “És qui realment té el pes econòmic important de la UE”, ha opinat el líder de Foment.

Sánchez Llibre ha admès que per tirar endavant la proposta del Midcat “es necessita la llum verda” del govern francès, però ha recalcat que “per això està la diplomàcia europea”. “S’ha de poder convèncer a França que el Midcat ha de ser una realitat i que és una gran solució per eliminar la dependència energètica de Rússia”, ha defensat.

El president de la patronal també ha discrepat de les declaracions del conseller d’Economia, Jaume Giró, que ha insistit en declaracions a ’El Punt Avui’ que el Midcat és “una solució parcial” i “extremadament complexa”. “Respecto la seva opinió, però no la comparteixo”, ha dit Sánchez Llibre.

Segons el president de Foment del Treball, el cost del Midcat “no pujaria més” de 500 milions d’euros, que estarien finançats pel programa REPowerEU. Així mateix, l’Estat passaria d’exportar 8.000 milions de m3 de gas a 70.000 milions de m3. “És un increment significatiu i Espanya es convertiria en el hub gasístic del sud d’Europa”, ha resumit Sánchez Llibre. “No podem desaprofitar aquesta oportunitat, que ha de liderar el president del govern espanyol”, ha afegit.

Ampliació de l’aeroport del Prat

Sánchez Llibre també s’ha referit a l’ampliació de l’aeroport i ha explicat que Foment del Treball ha tingut accés a un document tècnic que “dona viabilitat” a l’ampliació de la tercera pista de la infraestructura. Segons aquest informe, una ampliació d’entre 300 i 350 metres “no afectaria” la Ricarda ni la Llacuna del Remolar, de manera que “garantiria els compromisos de sostenibilitat”. La patronal calcula que aquesta ampliació implicaria passar de 40 a 70 connectivitats des de l’aeroport del Prat.

Després de tot, Sánchez Llibre ha assegurat que la patronal crearà una comissió d’experts sobre l’ampliació de l’arroport del Prat i ha indicat que a partir del 5 de setembre en parlaran “formalment” amb el Govern.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.