Economia

El Parlament convalida el decret llei que regularà els VTC a partir d’octubre

Cabifi rebutja la normativa i afirma que la plataforma “continuarà treballant a Catalunya”i

Élite Taxi celebra la normatiu i diu que “tanca una etapa de conflicte molt fort”

El Parlament ha convalidat aquest dimecres el decret llei que regularà els VTC a partir del pròxim mes d’octubre amb els vots d’ERC, JuntsxCat, PSC, En Comú Podem i la CUP. El PPC, Cs i Vox han votat en contra de la nova regulació. Entre d’altres, la norma estableix que els VTC hauran de tenir una longitud mínima de 4,90 metres, una assegurança idèntica a la dels taxis i conductors amb dos anys d’antiguitat del permís. El vicepresident del Govern i conseller de Territori, Jordi Puigneró, ha celebrat l’aprovació d’un decret “necessari” i que ha de servir de “transició” cap a l’elaboració d’una nova llei, a l’espera dels pronunciaments judicials del TJUE i el Tribunal Suprem sobre la proporció 1/30 o els quinze minuts de precontractació.

El director d’assumptes públics de Cabify, Javier Dorado, ha lamentat l’aprovació del decret. “S’ha pres una decisió en contra de l’interès general i dels interessos dels ciutadans sense tenir cap consideració amb els milers de llocs de treball que genera el sector de les VTC”, ha destacat en declaracions a la premsa des dels passadissos de la cambra catalana. Així mateix, ha afirmat que la nova regulació camina en direcció contrària a la resta de grans ciutats europees, que aposten per la “convivència” entre “diferents alternatives de mobilitat”.

“La nostra vocació és continuar treballant a Catalunya, on tenim un milió d’usuaris”, ha agregat abans d’apuntar que Cabify buscarà “totes les alternatives” que ofereix la nova regulació per no deixar d’operar a ciutats com Barcelona. També ha negat que l’empresa es plantegi endur-se els seus cotxes a altres comunitats, tal com temen molts conductors de VTC.

Per la seva part, el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha celebrat aquest dimecres a la tarda la convalidació del decret llei que ha de regular els trajectes urbans de les VTC. “Tot apunta que tanquem una etapa de conflicte molt fort”, ha assenyalat Álvarez des del Parlament minuts després de la votació. El portaveu de l’entitat ha assegurat que l’objectiu ara és anar de la mà de les institucions com l’AMB, l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat per fer que el taxi de Barcelona sigui “el millor del món”. A més, Álvarez ha anunciat que Élite Taxi es retirarà com a acusació popular en el cas contra l’empresari i exdirigent de CDC David Madí per presumpte tràfic d’influències per suposadament intentar influir en la Generalitat en nom d’Uber.

El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha defensat aquest dimecres l’aprovació del nou decret que regularà el sector de les VTC. “Fa que les VTC puguin continuar fent d’VTC sense que hi hagi riscos d’intrusisme al sector del taxi”, ha ressaltat en declaracions a la premsa des del Parlament de Catalunya, on la nova norma ha recollit els vots d’ERC, Junts, el PSC, els comuns i la CUP. Així mateix, ha assegurat que la normativa no va “contra ningú” i, en canvi, “aclareix” les funcions i límits de cada activitat beneficiant a l’usuari i protegint un transport públic com és el taxi.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.