Europa
Lufthansa cancel·la 770 vols més a Frankfurt i Munic la setmana que ve
Els treballadors dels aeroports de París posen fi a la vaga
Setze aerolínies europees reemborsen 500.000 bons de vols cancel·lats per la pandèmia
El grup d’aerolínies Lufthansa ha cancel·lat 770 vols més programats la setmana que ve als aeroports de Frankfurt i Munic, ha explicat aquest divendres un portaveu de la companyia.
“Per descarregar el sistema, Lufthansa cancel·la fins al 14 de juliol 770 vols més a Frankfurt i Munic, sobretot en les hores puntes a la tarda i a la nit perquè en aquestes hores s’enlairen molts vols alhora” i es produeixen molts retards, ha dit el portaveu.
Lufthansa, que ja havia comunicat la cancel·lació de 3.100 vols al juliol i agost, preveu més suprimir més vols a l’agost, però no ha avançat xifres concretes.
La situació als aeroports alemanys és caòtica amb grans de retards i problemes amb els equipatges de passatgers que han sortit de vacances però les seves maletes no s’han pogut carregar a temps a l’avió corresponent, volen en un altre vol i s’emmagatzemen a l’aeroport.
Treva als aeroports de París
EFEEls treballadors dels dos principals aeroports de París han acordat aquest divendres aixecar el preavís de la vaga convocada per a aquest divendres, dissabte i diumenge, després d’acceptar la proposta de la societat concessionària Aeroports de Paris (ADP) d’augmentar els seus salaris un 3 %.
L’aixecament de la vaga de personal de diferents sectors laborals dels aeroports Charles de Gaulle i Orly coincideix amb el primer gran cap de setmana de desplaçaments per vacances a França. A última hora de dijous, els bombers dels aeroports també van aixecar el seu preavís de vaga després d’assolir-se un acord entre el sindicat CGT i ADP.
Les aturades van començar el dijous 30 de juny amb els bombers d’Aeroports de París, però la convocatòria es va estendre a altres col·lectius i a altres empreses que treballen a la plataforma del Charles de Gaulle, el més important del país i el passat. Dissabte es va arribar a cancel·lar el 20 % dels vols programats en el tram horari entre les 07.00 hores i les 14.00 hores, i en menor mesura a l’aeroport d’Orly.
Els sindicats d’ADP exigien una pujada del 6 % en la remuneració amb efectes retroactius a l’1 de gener passat, mentre que l’empresa proposava un 3 % a partir de l’1 de juliol.
Tot i que aquest cap de setmana no hi haurà finalment afeccions en els vols a causa de la vaga, els sindicats no han aixecat el preavís de vaga previst a partir del proper dimecres 13, quan es preveu una nova onada de desplaçaments per vacances coincidint amb la festa nacional del 14 de juliol.
Al problema de les aturades s’ha sumat que al Charles de Gaulle s’han acumulat des del passat cap de setmana unes 20.000 maletes que no han viatjar amb els seus propietaris a la sortida o no han estat distribuïdes a la seva arribada.
Segons l’aerolínia Air France, s’ha degut a un problema informàtic, però alguns mitjans francesos atribueixen aquesta acumulació a les aturades i la tensió laboral.
16 aerolínies europees reemborsen 500.000 bons de vol
EFESetze grans companyies aèries europees han reemborsat més de 500.000 bons de vol que havien ofert als consumidors per la cancel·lació de viatges durant la pandèmia per la Covid-19, segons han confirmat aquest divendres fonts de la Comissió Europea (CE) i diferents autoritats nacionals de consum.
Aquest reemborsament és el resultat del diàleg que la CE i la Xarxa de Protecció dels Consumidors van mantenir el 2021 per abordar les conseqüències de les cancel·lacions de vols massives i sense precedents que es van produir en les primeres fases de la pandèmia. En aquestes negociacions, les companyies es van comprometre a prendre mesures per adequar les seves pràctiques a la legislació de la UE en matèria de drets dels consumidors i els passatgers.
Els compromisos adoptats s’inclouen l’eliminació dels retards en els reemborsaments, una millor informació per als consumidors en relació amb els seus drets sobre les cancel·lacions i l’oferiment de substituir els vals per diners en els casos en què aquests vals hagin estat imposats per les companyies.
L’eurocomissari de Justícia, Didier Reynders, ha celebrat que les aerolínies “han complert en general els seus compromisos en relació amb la crisi de cancel·lacions massives de 2020” i ha demanat a les companyies que “segueixin amb aquests esforços”, ja que ara també hi ha viatgers que pateixen nombrosos retards i cancel·lacions.
“Seguirem de prop i comprovarem com es reemborsa als passatgers o se’ls paga una indemnització, si s’escau, per garantir una aplicació estricta i diligent de les normes de la UE”, ha advertit