Societat

MARC JANERAS

PLATAFORMA PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN

“El projecte de Jocs eternitza el monocultiu turístic”

“No ens sembla just que es condicioni una mancança de 40 anys a un esdeveniment de 30 dies”

“L’R3 és necessària per al dia a dia al territori”

El portaveu d’aquesta plataforma recorda que l’R3 és una infraestructura clau si s’acaben fent els Jocs. Critica que es condicioni la seva millora a les olimpíades d’hivern, ja que, segons explica en aquesta entrevista, independentment d’aquest esdeveniment, cal potenciar aquesta línia amb diverses estratègies, que detalla.

Què opina la plataforma a què pertany sobre la candidatura dels Pirineus als Jocs d’hivern del 2030?
Doncs que no ens agrada. No ens agrada ni el com, ni el què.
Expliqui’s.
Creiem que es tracta d’un projecte opac i el seu discurs alimenta l’especulació de promeses incomplertes.
Creuen, doncs, que l’organització pressiona assegurant que es duran a terme projectes històrics que, fins ara, han estat en un calaix?
Nosaltres el que diem és que no volem que es vinculi millora la línia fèrria R3 [l’Hospitalet de Llobregat-Puigcerdà] als Jocs Olímpics. No ens sembla just que es condicioni una mancança de quaranta anys a un esdeveniment de trenta dies. La línia R3 és una infraestructura ferroviària necessària per a la gent i per al territori el dia a dia.
Ha parlat del com. I el què?
Ens sembla molt clar que el projecte dels Jocs d’hivern dels Pirineus eternitza el model de monocultiu turístic del territori de muntanya. La mirada barcelonina de l’R3 massa sovint es limita només a aquesta subordinació a Barcelona ciutat i la seva rodalia més immediata.
Concreti-ho.
Això es materialitza en una mobilitat laboral metropolitana amb centralitat única a Barcelona i en una mobilitat d’oci de ciutat cap a muntanya els caps de setmana.
Què proposen vostès per a aquesta línia?
De l’R3, precisament defensem el seu caràcter múltiple, els serveis que ha de prestar per igual, tal com recull una moció liderada per la Taula de Mobilitat Osona.
Detalli-les.
Inclou una aposta per unes Rodalies metropolitanes a diferents escales, que connectin Barcelona amb el Vallès en un quart d’hora, amb Osona, en mitja hora i amb Ripoll, en una hora; la creació d’una xarxa metropolitana mallada i amb connectivitat intermodal; el foment de moviment interns a l’eix Osona-Ripollès i també amb més connexions intermodals fins a la Garrotxa; potenciar l’eix entre mar i muntanya per a l’oci esportiu i cultural, i també la connexió internacional amb el Pirineu francès.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.