mobilitat
Talls i canvis a la R2 nord i R11 al cap de setmana per obres
S’interromp la circulació de trens entre Montcada i el Clot-Aragó de les 00:30 de dissabte a les 5:00 de diumenge
Els trens iniciaran o acabaran recorregut a Montcada per enllaçar amb l’R4, R7 i R12
Les línies R2 nord i R11 de Rodalies de Catalunya tindran talls programats i canvis de recorregut aquest cap de setmana per les obres que Adif fa a la zona de Sant Andreu i la Sagrera per configurar definitivament les vies de la línia Barcelona-Granollers-Girona. El muntatge de dos nous desviaments sobre una de les vies generals de circulació i el d’una via amb topall per desviar els trens regionals cap als tallers de manteniment obliga a interrompre totalment la circulació al tram entre Montcada i Reixac i Clot-Aragó des de les 00.30 h. de dissabte a les 5:00 de diumenge a la matinada.
A partir d’aquesta hora de diumenge fins a les 5.00 de la matinada de dilluns es reprendrà la circulació però per via única. Aquest tall de circulació de dissabte i la restricció de via única de diumenge obliga a reprogramar el trajecte de les línies R2 nord i R11. Els trens iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a Montcada i Reixac i, des d’allà, els viatgers podran anar a peu en menys de cinc minuts a l’estació de Montcada-Manresa per continuar el seu viatge amb els trens de les línies R4, R7 i R12. En el cas de l’R11, dissabte els trens pararan a totes les estacions entre Granollers Centre i Montcada.
El diumenge el servei de l’R11 serà l’habitual, amb parada a totes les estacions entre Granollers Centre i Barcelona-Sants. Els canvis no afecten a la línia Aeroport-Estació de França.
Renfe fa a Sants un nou centre de gestió de l’AVE
Renfe instal·larà a l’estació de Sants un nou Centre de Gestió d’Operacions pels serveis AVE-Llarga Distància i Avant que circulen a Catalunya. Amb un cost superior a 1 milió d’euros, s’habilitarà en vuit mesos, tindrà una superfície de 146 m2 i permetrà augmentar el nombre de llocs de treball dedicats al funcionament i operacions dels serveis AVE-Llarga Distància i Avant a Catalunya. A més, segons la companyia, l’increment de capacitat permetrà una millor coordinació entre els equips operatius i els d’atenció al client en cas d’incidència.A Catalunya, Renfe disposa a Estació de França i El Clot de centres de gestió d’operacions i informacions destinats exclusivament als serveis de Rodalies i Regionals de Catalunya.