Infraestructures

infraestructures

Lleida tindrà estació de busos a tocar de la del tren

Reaprofitant l’edifici protegit dels Docs, la seva construcció costarà 40 milions, es licitarà a la tardor i hauria d’estar acabada al 2025

S’enderrocaran magatzems i sitges de l’antiga Meta

Lleida estrenarà estació de busos nova al costat de la del tren al 2025 per tal de poder enllaçar els dos modes de transport. Tindrà 28 andanes i uns 12.000 m² entre andanes, estacionament, vestíbul, sales tècniques i lavabos. El projecte, que s’ha presentat avui, es licitarà a la tardor, tardarà uns 22 mesos a construir-se i està previst que es pugui estrenar el 2025.

Amb un pressupost de 40 milions, la gran majoria dels quals es finançaran amb fons europeus, es farà en els terrenys adjacents a l’estació de trens, uns terrenys que adquirirà i cedirà la Paeria de Lleida. La Generalitat, per la seva part, assumirà el 20% restant del cost que no cobreixen els fons europeus.

Els autobusos entraran i sortiran pel carrer Príncep de Viana mentre que els usuaris accediran a l’estació per la porta principal situada a la plaça Ramon Berenguer però també podran accedir per Comtes d’Urgell. El secretari de Territori i Mobilitat del Govern, Isidre Gavín, ha avançat que la nova estació d’autobusos oferirà més de 45 rutes, tant interterritorials, com estatals i algunes internacionals.

El projecte recupera “un patrimoni històric de la ciutat com són els Docs” tal com explica el tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme, Toni Postius, que afegeix que, a més, se’ls dota de funcionalitat. L’alcalde Miquel Pueyo destaca que es tracta d’un “bé patrimonial” que la ciutadania podrà conèixer perquè avui és desconegut per molts. L’alcalde celebra disposar en pocs anys d’una estació gran i central a tocar de l’estació de tren “com es fa a les principals ciutats europees”.

Dels 40 milions de pressupost de construcció, 1 es destinarà a enderrocar magatzems i sitges de l’antiga Meta que no estan protegits com a patrimoni i que permetran guanyar espai. El projecte, això sí, mantindrà la volta catalana existent tot i que els pilars originals s’hauran de renovar –només se’n conserva el 10%. També alguns pilars se suprimiran per permetre els girs dels autobusos.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.