mobilitat
estació intermodal de la sagrera
L’obra de la Sagrera aturarà l’R2 i l’R11 dotze setmanes a Sant Andreu
Les obres de trasllat de les vies de les línies R2 i R11 de Rodalies dins de la futura estació de la Sagrera obligaran a tallar el servei entre Clot-Aragó i Sant Andreu Comtal durant dotze setmanes a partir de l’agost. A finals d’any, ja entrarà en funcionament el túnel de la Sagrera d’aquestes dues línies de Barcelona-Granollers-Girona. Ho avançava ahir la ministra de Transports, Raquel Sánchez, en una visita d’obres a la Sagrera, on també va explicar que la construcció de la futura estació ha arribat al 60% d’execució, amb l’objectiu que el 2025 tots els trens d’alta velocitat ja circulin per l’interior de la infraestructura, tot i que sense tenir-hi parada. L’estació, però, no estarà finalitzada aquell any, perquè forma part de la gran reurbanització de l’espai públic que unirà els districtes avui separats de Sant Andreu i Sant Martí. Segons la ministra, ja s’han executat 540 dels 920 milions que costa l’obra. L’R2, l’R11 i l’R1 (Barcelona-Mataró) circularan pel nivell inferior de la Sagrera, sobre el qual s’habilitaran dos aparcaments per a 1.500 vehicles, parada de taxi i accés a la nova estació de busos. Al nivell superior, hi haurà el TAV.