Infraestructures

xarxa viària

obres

Comencen a asfaltar vies amb materials sostenibles

Territori inverteix 20 milions en la reforma de dotze trams de carretera amb un ferm de materials reciclats i de major durada

En la fabricació i estesa de l’asfalt es generaran 1.300 tones menys de CO2

El govern ha posat en marxa a la carretera entre Almacelles i el límit amb la província d’Osca un pla d’asfaltatge de vies amb materials més sostenibles que s’estendrà a 116 quilòmetres viaris d’arreu del país i que suposarà la reducció global de 1.300 tones de CO2 en emissions durant els processos de fabricació de materials i de renovació del ferm en aquests trams, segons sosté el Departament de Territori, que ahir va presentar aquest pla de ferms sostenibles en la primera obra al Segrià.

Seran dotze renovacions de ferm que incorporaran noves tècniques i nous materials més sostenibles, des de la fabricació fins a la renovació de l’asfalt, i que garanteixen una més alta duració del ferm estalviant al mateix temps el consum de materials i costos. Pel que fa a la fabricació del material, s’usa el mètode de mescla en fred, però també en el transport i l’estesa de l’asfalt es redueixen les emissions i el consum energètic, i també es garanteix un menor envelliment del betum.

Pel que fa als materials, s’aprofiten productes reciclats o reutilitzats com ara material fresat, àrids siderúrgics, vidre o pols de pneumàtics. El Departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori també defensa criteris innovadors en la projecció de les obres perquè el mateix adjudicatari redacta i executa els projectes tot reduint terminis i participa en la presa de decisions durant el desenvolupament. En darrer terme, augmenta la importància dels “criteris objectivables” a l’hora d’adjudicar l’obra i ja no es dona preeminència a l’oferta econòmica –avui representa el 25% dels punts, quan fins ara representava el 50%–.

Es van fer dues proves pilot amb un pressupost de 2,7 milions a la carretera B-244 entre Capellades i Piera i a la TP-7013, d’Alforja a la Selva del Camp.

Les dotze obres que es faran durant tres mesos tenen un pressupost de 20 milions i inclouen carreteres de les quatre demarcacions del país.

LES CARRETERES

N-141c
Tona-Malla
Tram de 6,5 km
BV-2411
Begues - Avinyonet del Penedès
Tram de 15 km
BV-1001
Calaf - Sant Guim de Freixenet
Tram de 15 km
B-430
Sallent-Artés
4 km
GI-612
El Port de la Selva - Llançà
Tram de 8 km
GI-531
Sant Aniol de Finestres - les Planes d’Hostoles
Tram de 8 km
GIP-6042
Peralada - Castelló d’Empúries
Tram de 5,3 km que inclou la GIV-6043
GI-514
Sant Julià de Ramis - Cornellà del Terri
Tram de 7 km
L-902
Almacelles - província d’Osca
Tram de 13 km
L-310
Tàrrega-Guissona
Tram de 18,5 km
T-710
Falset - la Vilella Baixa
Tram de 5,2 km
C-12
Xerta-Rasquera
15,5 km
Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.