Infraestructures

L’AP-7, del Vendrell al Papiol, tindrà un carril addicional

La creació d’una quarta via de circulació costarà més de 200 milions d’euros, segons la previsió de l’Estat

L’alliberament dels peatges ha comportat que el trànsit hagi crescut molt a l’autopista

El Ministeri de Mobilitat, Transports i Agenda Urbana va anunciar ahir la construcció del quart carril a l’AP-7 entre el Vendrell i el Papiol. La previsió és posar a licitació aquest any els diversos projectes que comportarà aquesta obra (entre els quals hi ha la connexió de l’autopista a Banyeres i l’enllaç amb la carretera de Valls al Vendrell), que el govern espanyol estima que costarà més de 200 milions. El secretari general d’Infraestructures de l’Estat, Xavier Flores, es va reunir ahir amb els alcaldes de Gelida, Martorell, Sant Esteve Sesrovires, Sant Sadurní d’Anoia, Subirats i el Vendrell i amb la regidora Txell Recoder en representació de l’alcalde de Vilafranca del Penedès. L’anunci arriba just després que l’Estat descartés fa uns dies la construcció del quart cinturó al Penedès i opta per l’enllaç de la B-40 amb l’A-2 i l’AP-7 entre Abrera i Martorell.

La Generalitat va rebre la notícia amb satisfacció, perquè el departament de Territori entén que l’eliminació del quart cinturó al Penedès permetrà aprovar el pla territorial del Penedès amb més consens i el quart carril de l’AP-7 ajudarà a reduir les emissions de CO2 causades per les congestions de trànsit després de l’alliberament dels peatges l’estiu passat.

Precisament, Flores va explicar als alcaldes que aquest ha estat un dels motius de la nova proposta. En general, els alcaldes del Penedès han rebut la notícia positivament. Tant els ajuntaments com la Generalitat entenen que la proposta millora la connexió de Tarragona i el Penedès amb el Baix Llobregat i el Vallès i redueix l’impacte paisatgístic en sòls d’alt valor agrícola, perquè aprofita una infraestructura que ja existeix.

L’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, creu que “el quart carril donarà més seguretat i és una bona solució perquè aprofitarà el traçat actual sense obrir noves vies al territori” i permetrà de resoldre la connexió amb la C-51 cap a Valls en aquest punt del traçat. Martínez adverteix, però, que tard o d’hora també s’haurà d’afrontar el debat sobre el transport de mercaderies per una línia interior de ferrocarril. “Des de l’administració hem d’apostar per mesures més sostenibles i segures”, va dir l’alcalde del Vendrell, que està convençut que reunions com les d’ahir fan més àgils les relacions de l’Estat amb el territori. L’alcaldessa de Gelida, Lluïsa Llop, creu que treure els camions de la carretera és la solució per resoldre el problema de congestió del trànsit, però el ministeri entén que aquesta proposta s’ha de resoldre més a llarg termini. Per això, Llop va aprofitar la reunió per reclamar que es comencin a fer accions per resoldre les deficiències del transport de mercaderies.

L’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, va assegurar que té la intenció d’analitzar el traçat detingudament amb el seu equip, tot i que d’entrada “és la millor solució per evitar el traçat del quart cinturó dins del Penedès”. Per Regull, és molt important veure ara com es resoldrà la connexió d’aquest quart carril amb la circumval·lació de la ciutat. Tanmateix, a Martorell també es van mostrar a l’expectativa davant les dificultats de construir un quart carril a l’AP-7 en un tram que passa sobre un viaducte en aquest moment. El ministeri, però, es va mostrar disposat a analitzar les peculiaritats en cada cas i a buscar la millor solució a cada tram.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.