Economia

Mercadona garanteix que no es quedarà sense productes

El president de la cadena de supermercats demana a la gent que “no acapari perquè no hi haurà problemes d’abastiment”

El 2021 l’empresa va guanyar 680 milions, un 6% menys que el 2020

La guerra d’Ucraïna va condicionar ahir la presentació del balanç de resultats de l’any passat de Mercadona, i el seu president, Juan Roig, va voler iniciar la roda de premsa amb un missatge clar als clients. “De problemes de productes, no n’hi haurà”, va garantir, tot i admetre que igual que va passar durant la pandèmia amb el paper higiènic està passant ara amb alguns productes “com ara l’oli de girasol, l’oli d’oliva, la farina”. Però va insistir: “No és un problema d’abastiment sinó d’acaparament, perquè en el cas de l’oli d’oliva, se’n produeix tres cops més que el que consumim.”

Pel que fa a les xifres, Roig va explicar que Mercadona va tenir l’any 2021 uns beneficis de 680 milions d’euros, un 6% menys que l’any anterior, en què va guanyar 727 milions, una xifra rècord. Durant la presentació, el president de la companyia va tornar a insistir en el seu concepte de “benefici compartit”, i va incloure en l’apartat de guanys, a banda dels 680 milions, els 345 que ha pagat d’impostos i els 375 de primes als treballadors, en total 1.400 milions, 100 menys que l’any 2020, que van ser 1.500 milions.

La cadena de distribució alimentària més gran de l’Estat va facturar un total de 27.819 milions d’euros, un 3,3% més que l’any anterior, però, segons va explicar Roig, l’increment del preu de l’energia, les matèries primeres i el transport van provocar “una tempesta perfecta” que va incrementar les despeses previstes un 8%. “Ens en vam començar a adonar a l’octubre, i ho vam intenta frenar al màxim”, va assenyalar l’empresari. Una de les accions per compensar l’augment de costos va ser apujar els preus un 2%, encara per sota del 5% de l’índex general.

En el negoci on line la facturació va ser de 510 milions d’euros, que fa que per primer cop sigui rendible.

Roig va admetre que l’any 2021 va ser un any difícil i que la sisena onada els va afectar perquè un 5% dels treballadors es van contagiar. “No hi estàvem preparats”, va dir.

Pel que fa als locals, el 2021 va obrir-ne 79, en va tancar 58 i en va reformar 84. L’any va acabar amb un total de 1.662 botigues, en les quals han invertit 1.200 milions d’euros. Del total de botigues, 1.200 ja han estat renovades amb el nou disseny, i la voluntat és acabar aquest 2022 amb un centenar més.

La companyia va crear l’any passat 1.000 llocs de treball. Actualment disposa d’una plantilla de 96.000 empleats, amb un índex de rotació del 2%.

Mesures per al 2022

De cara al 2022 i amb una previsió de l’IPC del 7,6%, Roig va dir que caldrà pensar com afrontar-ho “sense apujar preus de manera artificial ni rebaixar la qualitat”. Les seves propostes són: “Que canviïn ja la fórmula per fixar el preu de l’energia, que s’articulin mesures per abaixar l’IVA, que és inflacionista, i eliminar la burocràcia, que és més important que les subvencions.”

En aquest sentit va dir que Mercadona no tenia la intenció de presentar-se per rebre ajuts dels fons europeus Next Generation.

LA XIFRA

1.000
llocs de treball
va crear Mercadona l’any 2021. Ara té una plantilla de 96.000 empleats, amb una rotació del 2%.

LA FRASE

Actualment no tenim un problema d’abastiment sinó d’acaparament de productes
Juan Roig
president de mercadona
Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.