Economia

Les vendes de cava creixen un 16,4% fins al setembre i el sector augura una bona campanya de Nadal

La producció supera els nivells prepandèmia i es dispara el volum d’ampolles destinat a exportacions

Les vendes de cava durant els primers nou mesos de 2021 han crescut un 16,42% en comparació amb el mateix període que l’any passat, fet que empeny el sector a pronosticar una bona campanya de Nadal. “Res ens fa preveure que pugui caure el consum”, ha afirmat el president del Consell Regulador de la DO Cava, Javier Pagès.

L’ens confia quedar al marge de la sisena onada de la covid “perquè la gent ha interioritzat les mesures sanitàries i farà igualment les celebracions”. Segons les dades presentades aquest dimarts, als cellers s’han produït enguany 7 milions d’ampolles més que abans de la pandèmia, de manera que s’ha arribat als 170 milions. El 76% s’ha destinat a l’estranger, disparant prop de 10 punts el percentatge de les exportacions.

De gener a setembre, les vendes d’escumosos emparats per la DO Cava ha assolit els 157,78 milions d’ampolles, mentre que els primers nou mesos de l’any passat van ser 135,5 milions. En el cas de les ampolles produïdes –no totes estan venudes–, els cellers n’han fet fins ara 170 milions, mentre que l’any passat van ser 146 i abans de la pandèmia havien estat 163,8. “El cava està demostrant fortalesa i un ampli camí per recórrer malgrat l’època difícil que està travessant tota l’economia”, ha apuntat Javier Pagès.

Del total d’ampolles distribuïdes els tres primers trimestres d’enguany, el mercat que més ha crescut ha estat l’espanyol, amb un increment del 21,15% respecte a l’any anterior. Un dels motius principals ha estat l’aixecament de les restriccions anticovid a l’hostaleria, que va ser un sector molt tocat durant el 2020. En el cas de les exportacions, han crescut un 15%.

Pagès ha destacat aquest dimarts el tros de pastís que han guanyat les vendes a l’estranger, que han passat de representar aproximadament el 66% del mercat a concentrar-ne el 76%. El fre en el consum a hotels i restaurants de l’estat espanyol d’ençà de l’esclat de la covid també explica aquest canvi de proporció del mercat exterior.

Pel que fa als diferents productes, la DO ha ressaltat l’increment de vendes que han registrat els caves amb més mesos d’envelliment, distingits com a Reserva i Gran Reserva. Els primers han crescut un 27%, mentre que els segons ho ha fet gairebé un 41%. Pagès ha precisat, però, que els Caves Gran Reserva representen ara per ara aproximadament només el 2% del total de vendes.

De cara a Nadal, Pagès ha recordat que la campanya suposa el 30% de vendes anuals de tota la DO Cava, en una proporció que pot créixer fins a més del 40% en el cas d’algunes empreses especialitzades en productes de gamma alta.

El president del Consell Regulador ha remarcat que els cellers treballen amb “bones projeccions” la recta final de l’any, de manera que, com a mínim, s’espera consolidar l’increment de vendes aconseguit fins al setembre. Pagès ha evitat pronosticar si es pot arribar a aconseguir un increment encara més elevat i ha assenyalat que “seria tot un èxit tancar el 2021 amb un augment de vendes de doble dígit”.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.