L'apunt

L’APUNT

L’hegemonia de l’actuació realista

Explica el cineasta Manuel Martín Cuenca, que avui estrena als cinemes l’excel·lent La hija, que tots actuem de manera continguda a la vida real: fem un paper davant els altres i dissimulem els nostres sentiments. No ens posem a plorar, riure o cridar quan som en societat, encara que en tinguem ganes. Ell demana sempre als actors contenció, i s’entén molt bé amb Javier Gutiérrez, protagonista de La hija, que ho fa de manera natural. Això no sempre ha estat així. Al musical Cantando bajo la lluvia, al Tívoli, es fa broma sobre la sobreactuació dels actors al cinema mut. Tampoc és una veritat universal: cinema i televisió han imposat aquest estil, però el teatre en demana un de diferent. D’entrada, perquè t’han de sentir l’última fila del balcó i la platea.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.