Acord per tirar endavant el PDU per a la Terminal Intermodal del Port de Barcelona amb una inversió de 600 milions d’euros
El pla reveu la reubicació d’una vintena d’hectàrees de zona verda
El Port de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i els ajuntaments de Barcelona i el Prat de Llobregat han consensuat l’elaboració del Pla Director Urbanístic per a la Terminal Intermodal que ha de culminar amb la construcció de quatre noves terminals ferroviàries, que se sumarien a les dues ja existents, i els accessos viaris i ferroviaris.
L’acord ha arribat després de dos anys de converses entre les quatre administracions i suposarà la inversió de 600 milions d’euros. Es tracta d’una actuació prevista en el Corredor Mediterrani, a més dels 30 milions per als apartadors ferroviaris entre Barcelona i Saragossa. L’àmbit d’actuació és de 68,8 hectàrees i l’acord suposarà la reubicació de 20,84 hectàrees de zones verdes.
El president del Port de Barcelona, Damià Calvet, ha evitat donar dates concretes sobre l’entrada en servei del nou node logístic i ha avançat que de moment el 2022 i el 2023 encara estaran dedicats als tràmits i en els quals es podrà concretar més el calendari d’execució i el finançament. Les previsions, ha explicat, apunten a l’aprovació definitiva a la comissió de Territori el 2023.