Comunicació

Amazon

Reinventar insomnis

“No cal ser valents per fer aquesta adaptació; més que a l’ombra de Chicho Ibáñez Serrador, ens hem sentit sota el seu paraigua.” Rodrigo Cortés, el director de Buried i Luces rojas, va resumir així en el recent Festival de Sitges l’esperit amb què ell i tres cineastes més, Rodrigo Sorogoyen, Paula Ortiz i Paco Plaza, han rodat quatre nous episodis que posen al dia la mítica sèrie Historias para no dormir , produïda en diferents períodes entre el 1966 i el 1982.

Amazon i TVE, amb Alejandro Ibáñez (fill del cineasta i creador d’Un, dos, tres) en l’equip de producció, han fet quatre episodis filtrats per la mirada de cineastes actuals de prestigi, i interpretats per actors que són també de primera fila, molts d’ells catalans: Eduard Fernández, Miki Esparbé, David Verdaguer, Inma Cuesta, Raúl Arévalo.... Avui s’estrenen a a Amazon els quatre episodis, i hi ha en projecte més capítols.

Tots els directors es declaren deutors i entusiastes del llegat d’Ibáñez Serrador. Paula Ortiz (La novia) va subratllar a Sitges: “Shakespeare, Lorca o Chicho Ibáñez Serrador són clàssics i sobreviuen al temps i l’espai; quan els agafes i els remenes, donen una llum nova.” Paco Plaza va descriure el programa com la “catequesi” i el seu creador com “una influència fonamental”.

La broma, amb guió i direcció de Rodrigo Cortés, és un remake lliure de la història d’Ibáñez Serrador. Eduard Fernández, Nathalie Poza i Raúl Arévalo interpreten un triangle de personatges poc edificants, disposats a trair-se entre si. El asfalto, dirigit per Paula Ortiz, adapta la història original, plena de surrealisme i suspens, amb els actors Dani Rovira i Inma Cuesta.

Rodrigo Sorogoyen és l’encarregat de dirigir El doble, un relat protagonitzat per David Verdaguer i Vicky Luengo i ambientat en un futur no gaire llunyà, en un món en què la intel·ligència artificial i les màquines ocupen un espai cada vegada més gran en les relacions humanes. Paco Plaza ha dirigit Freddy, protagonitzat per Miki Esparbé, Adriana Torrebejano i Carlos Santos. No es tracta d’un remake en aquest cas: trasllada l’espectador al rodatge d’un episodi de la sèrie original, en què el ventríloc protagonista estableix una relació inquietant amb el seu nino.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.