Infraestructures

Aena aprova el pla d’inversions i n’exclou el Prat

El Consell de Ministres destinarà més de 2.250 milions als aeroports

El govern no admetrà que “es toqui” la Ricarda

El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts el pla quinquennal d’Aena, denominat Document de Regulació Aeroportuària per al 2022-2026 (Dora II), sense incloure-hi cap partida per ampliar l’aeroport de Barcelona-el Prat. El Dora defineix l’evolució de les tarifes aeroportuàries i les inversions que es duran a terme durant els pròxims cinc anys i no inclou la partida proposada en un primer moment per fer de l’aeròdrom barceloní un hub internacional, després que el govern de l’Estat retirés la proposta d’ampliació per falta de consens amb el govern de la Generalitat i els ajuntaments del Prat i Barcelona. Aena plantejava una inversió total de 1.700 milions d’euros –no tots s’han inclòs en aquest Dora–, que finalment no s’ha aprovat en haver quedat en paper mullat un primer acord que els governs espanyol i català havien aconseguit a principi d’agost.

En total, el marc d’inversió per a aquests anys és de 2.250 milions d’euros, amb una mitjana anual de 450 milions, que permetran donar respostes a totes les necessitats i superar les conseqüències que la pandèmia ha provocat també en el transport aeri.

La ministra de Transports i Mobilitat, Raquel Sánchez, ja va advertir el cap de setmana que “el problema està en el fons, no en la forma”, referint-se a la voluntat de la Generalitat de preservar l’espai natural de la Ricarda.

Per la seva banda, la portaveu del govern, Patrícia Plaja, va insistir ahir que l’aeroport del Prat només es millorarà a partir de criteris mediambientals i sense tocar l’espai natural de la Ricarda. Durant la roda de premsa d’aquest dimarts al Palau, posterior al Consell Executiu, Plaja va reiterar que la Generalitat no cedirà a “xantatges ni a ultimàtums” de La Moncloa sobre l’ampliació de l’aeroport. La portaveu del govern va remarcar que, el que va renunciar a invertir en la infraestructura va ser l’executiu espanyol, i que la Generalitat “no ha renunciat a res”.

La decisió va provocar ahir una petita concentració per celebrar l’aturada davant de l’ajuntament del Prat. Ahir al vespre, centenars de persones s’hi van concentrar, encapçalades per l’alcalde, Lluís Mijoler.

LA DATA

2026
l’any
que acaba el pla quinquennal estatal d’inversions en aeroports i que no inclou l’ampliació del Prat.
Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.