Infraestructures

Andorra aportarà fins a 650.000 euros a l’any a la companyia que operi la ruta entre l’aeroport de la Seu i el de Madrid

El govern del Principat aprova les bases del concurs per adjudicar la connexió aèria des de la infraestructura pirinenca

El govern d’Andorra farà una aportació màxima de 650.000 euros a l’empresa adjudicatària de la línia entre l’Aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell i el de Madrid, que es pretén que es pugui posar en marxa aquest mes de desembre. De fet, el consell de ministres de l’executiu del Principat ha aprovat aquest dijous la licitació del concurs per a aquesta adjudicació, amb la intenció que el guanyador es pugui donar a conèixer el 6 d’octubre.

Segons el pla de negoci, s’estima que el preu d’un bitllet d’anada i tornada a la capital espanyola es podria situar entre els 150 i els 180 euros. El ministre andorrà de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, ha dit que les línies de Madrid, París i Lisboa es consideren estratègiques per al país.

Gallardo ha explicat que primer s’ha optat per la de la capital espanyola amb la voluntat “que funcioni i es puguin atacar altres destinacions”. De fet, es vol demostrar que l’aeroport és una “infraestructura preparada i que hi ha mercat”.

Els terminis amb els quals es treballa des de l’executiu andorrà és que les empreses interessades puguin presentar les seves ofertes fins al 30 de setembre i donar a conèixer l’adjudicatària el 6 d’octubre. Així, la voluntat és que al desembre la ruta ja estigui en marxa i la companyia operadora la puguin incloure al seu catàleg d’operacions d’hivern.

El titular d’Economia ha recordat que cada any es reben unes 150.000 persones procedents de Madrid i es calcula que el pic d’afluència es pot donar als mesos d’hivern. Gallardo també ha subratllat que els contactes que el govern d’Andorra ha mantingut amb els operadors “coincideixen que és una destinació molt interessant”. Malgrat aquest interès, ha assenyalat que caldrà un “acompanyament” per equilibrar el dèficit i que s’establiran uns percentatges que faran que l’aportació màxima vagi disminuint en funció que augmenti l’ocupació dels avions.

La col·laboració econòmica del sector privat “no s’ha descartat”, ha dit Gallardo, que ha manifestat que “en principi” aquests diners vindran de les arques públiques, però que això “no eximeix” que des del sector empresarial s’opti per oferir, per exemple, paquets que el que farien seria millorar les ocupacions dels avions o programar més vols dels que en principi es preveuen. El ministre també ha concretat que no hi haurà participació de la Generalitat, ja que aquesta “explotació de les línies és interessant per a l’estat andorrà”.

El plec determina que el contracte serà per tot el 2022 amb inici al mes de desembre d’enguany i que la companyia s’haurà de comprometre a operar a l’aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell almenys dues vegades per setmana amb avions d’almenys 48 places. Aquests dies escollits serien divendres i diumenge, per garantir l’arribada de turistes el cap de setmana. Entre les qüestions que es tindran en compte per escollir la guanyadora hi ha la capacitat de connectar a altres destinacions una vegada l’aeronau hagi arribat a l’aeroport de Madrid o la mida de la flota i capacitat de resposta a interrupcions operatives no programades, entre d’altres.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.