Economia

Les elèctriques van cobrar de més en el rebut de la llum a 240.000 abonats, segons la CNMC

En 150.000 casos les companyies no van ni tan sols avisar els clients

El regulador verifica si es tracta d’una “irregularitat en vies de correcció” o bé una “infracció”, que motivaria l’obertura d’un expedient

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) detalla que el nombre de contractes afectat per l’augment irregular de preus en el rebut de la llum és d’almenys 240.000, un cop analitzat al voltant del 90% del mercat. Això es dona perquè algunes companyies elèctriques no han adaptat correctament els contractes a la nova tarifa de la llum, en vigor des del mes de juny.

En 90.000 dels casos, les companyies van informar els seus clients del canvi de preu, malgrat que aquest anava més enllà del darrer canvi normatiu. En la resta de casos, uns 150.000 no hi va haver cap comunicació als clients per informar-los de l’actualització de preus.

Ara, les comercialitzadores que hagin realitzat incorrectament aquesta adaptació hauran de regularitzar la situació amb els clients. L’afectació és sobre un 1,4% dels contractes supervisats. Algunes companyies, segons informa la CNMC, ja estarien realitzant l’actualització.

Amb tot, el regulador està “verificant” si l’actuació de les comercialitzadores respon a una “irregularitat en vies de correcció” o a una “infracció”. En aquest darrer cas, asseguren, s’obrirà expedient a les companyies.

D’altra banda, la CNMC considera “fonamental” que les companyies facin un esforç per aconseguir “que el consumidor sigui conscient d’aquesta modificació que se li està aplicant en el preu del seu contracte”.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.