Infraestructures

El no a l’afectació de l’espai natural ja aplega 40.000 persones i 700 entitats

L’Ajuntament reparteix 850 domassos per penjar-los als balcons

La declaració Preservem el delta. Protegim el clima. No a l’ampliació de l’aeroport, promoguda des del Prat,que es pot trobar al web municipal elprat.cat/niunpammes , ja acumula gairebé 40.000 adhesions de persones i més de 700 d’entitats d’àmbits com ara l’ambiental, l’econòmic, el cultural i el veïnal. Segons els promotors, durant les darreres hores ha augmentat força el ritme d’adhesions al manifest (més de 10.000), en defensa del delta i de la Ricarda i contra l’ampliació de l’aeroport. En el document s’exigeix la preservació del delta del Llobregat i es reclamen mesures valentes per tal d’aturar el canvi climàtic. A més, s’anima a estudiar altres alternatives seguint models aeroportuaris europeus com ara el de París, amb l’aeroport de Charles de Gaulle, o el de Roma, amb l’aeroport de Fiumicino. D’altra banda, l’Ajuntament ja ha repartit més de 850 domassos per penjar-los als balcons de la ciutat per tal d’expressar el rebuig al projecte.

El principi d’acord entre la Generalitat i l’Estat ha estat molt ben rebut pel món econòmic i certs sectors polítics, però no pel ciutadà i l’ecologista. La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, afirmava ahir en un article d’opinió que l’ampliació de l’aeroport comportarà “més superfície protegida al delta del Llobregat i una protecció més robusta”.

Errejón dubta que el projecte tiri endavant

El líder de Més País, Íñigo Errejón, s’oposa a l’ampliació de l’aeroport del Prat i fins i tot dubta que tiri endavant. “No crec que s’hagi de fer i no tinc clar que ho aconsegueixin fer”, va dir en declaracions a la ràdio. Segons ell, aquesta ampliació és “incompatible” amb la lluita contra el canvi climàtic i es basa en un model econòmic “fracassat”. També va negar que es pugui fer convertint-lo en el més verd d’Europa, i va reblar que l’ampliació es fixa en el “model dels noranta”, basat en el totxo i en grans infraestructures. Tampoc veuria bé que s’ampliés el de Madrid i, per contra, considera que hauria de ser prioritari fer més inversions a Rodalies i acabar el corredor mediterrani.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.