Semaf rebutja el traspàs de Rodalies i diu que arribarà “fins a l’última conseqüència” si es transfereix el personal
Els maquinistes denuncien que la Generalitat ha estat “incapaç” de millorar el servei des que el gestiona
El sindicat de maquinistes Semaf ha expressat aquest dijous el seu rebuig a un traspàs de Rodalies de la Generalitat després que el govern espanyol es comprometés a estudiar-lo en la bilateral de dilluns. El sindicat adverteix que “denunciarà formalment i arribarà fins a l’última conseqüència utilitzant els mitjans al seu abast” si en un acord de traspàs de Rodalies implica també la transferència de personal contra la seva voluntat.
Semaf ha afirmat que la normativa europea promou un espai ferroviari comú i que la posició del sindicat no implica traspassar personal i material d’un “servei públic essencial i molt menys a administracions que han demostrat ser incapaces de millorar el servei al ciutadà estant sota la seva gestió”.
Segons explica Semaf en un comunicat, la majoria de maquinistes els han fet arribar la seva preocupació per l’eventual traspàs de Rodalies a la Generalitat i els ha manifestat la seva intenció de continuar en el Grup Renfe. En aquest sentit, el sindicat avisa que si es produís el traspàs de Rodalies, però no del personal no hi ha cap empresa amb uns recursos humans suficients per fer-se’n càrrec. A més, recorda que els professionals del Grup Renfe tenen el dret protegit per conveni segons el qual se’ls ha de permetre la mobilitat i escollir el lloc de treball.
“No tolerarem l’agressió que suposaria la negociació d’una transferència de la manera que es pretén realitzar, segons les afirmacions públiques, i molt menys, obviant l’opinió de les persones que treballen en aquestes empreses”, ha sentenciat el sindicat.
Aposta per un nou contracte programa
Amb tot, el sindicat, que representa el 85% dels maquinistes, ha reclamat continuar amb l’acord vigent i ha exigit la signatura d’un nou contracte programa entre la Generalitat i l’operadora, pendent de signar des de fa anys i que “possibilitaria que el servei al ciutadà millorés notablement”.
“El Contracte Programa suposa una eina clau perquè la Generalitat estableixi fixar el marc de relacions entre el Govern i Renfe per establir els estàndards de qualitat requerits per a administració autonòmica i fixar les obligacions en quant a recursos i servei que l’operador ferroviari ha de prestar”, argumenta el sindicat.
Un altre argument del sindicat contra el traspàs de Rodalies és que “desviar recursos financers” per a una “duplicitat en la gestió i administració. “Tot això, en detriment dels recurs que actualment estan destinats en la producció del servei”, apunta Semaf, en referència al personal operatiu, vehicles i manteniment.