Economia

El Govern aprova destinar 18 milions d’euros anuals per a les bonificacions de la C-32 sud

Seran del 40% en el tram Castelldefels-Sitges i del 70% en Sitges-Vendrell

El Govern ha aprovat aquest dimarts la modificació de la concessió de la C-32 Castelldefels-Sitges-Vendrell per a les bonificacions que s’aplicaran a partir del pròxim 1 de setembre després de l’acord entre l’Executiu i les administracions locals en el marc de la Taula de Mobilitat del Penedès.

L’Executiu hi destinarà 18 milions d’euros anuals. Els descomptes seran del 40% en el tram Castelldefels-Sitges (barrera Vallcarca) i del 70% en el tram Sitges-Vendrell (barreres troncal i lateral de Cubelles i accés de Calafell) i s’aplicarà als vehicles lleugers de quatre rodes, de dilluns a divendres no festius. Així, segons ha explicat la Generalitat, s’afavoreixen els desplaçaments per raons de mobilitat obligada i els que tenen origen o destí en el territori.

Aquests descomptes s’aplicaran a partir del primer viatge, per als desplaçaments d’anada i tornada en un mateix dia natural en el mateix origen i destí, amb un límit de 4 trànsits diaris (2 viatges d’anada i tornada). Queden exclosos els moviments amb origen o destí a l’AP-7 Sud, atès que són moviments de llarg recorregut o que tenen un origen o destí fora de l’àmbit de l’autopista C-32.

Per beneficiar-se de les noves bonificacions, cal inscriure’s prèviament al web www.autopistas.com —la inscripció és gratuïta i estarà operativa a partir de demà, 4 d’agost— i utilitzar un sistema de pagament dinàmic o telepeatge (sistema VIA T) o l’aplicació gratuïta Awai.

Aquests descomptes es complementen amb les bonificacions per a vehicles ecològics, vehicles d’alta ocupació i els descomptes pel tancat virtual del tram Sitges–el Vendrell, amb un màxim de descompte acumulat del 75%.

Un estudi calcula que eliminar els peatges a l’AP-7 incrementarà un 15% el trànsit al tram gironí de l’autopista

Un estudi de la Cambra de Comerç i la Diputació calcula que l’aixecament dels peatges a l’AP-7 incrementarà un 15% el trànsit al tram gironí de l’autopista. Aquest augment, però, no serà homogeni sinó “molt desigual”.

L’estudi proposa aprofitar la fi de la concessió per redefinir l’estratègia de mobilitat al territori, creant noves sortides a l’AP-7, i també reclama que la fi dels peatges no sigui “excusa” per oblidar l’N-II.

A més, diu que caldrà analitzar l’impacte que l’acabament de la concessió tindrà damunt els 649 negocis situats a l’AP-7 i l’N-II (bars, restaurants i serveis al transport).

Empresariat i Diputació també demanen a l’Estat que s’apliqui un model de pagament per ús “que no discrimini per tipus de via ni per territoris”.

L’informe encarregat per la Diputació i la Cambra de Comerç es focalitza, sobretot, a analitzar com canviarà la mobilitat al territori amb la fi dels peatges. I per millorar-la, fa diferents propostes. Entre aquestes, l’estudi planteja crear fins a cinc noves sortides a l’AP-7 (entre les quals, una a Capmany i una altra a Figueres Oest, que entronqui amb Vilafant).

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.