Infraestructures

Torrent retreu les condicions “draconianes” que planteja Aena per ampliar l’Aeroport del Prat

El conseller assegura que no hi ha “una cancel·lació massiva de reserves” i que és “moderadament optimista” amb la campanya

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha retret a Aena les condicions “draconianes” que planteja al Govern per ampliar l’aeroport del Prat. En una entrevista amb Catalunya Ràdio, el titular d’Empresa ha assegurat que l’empresa pública “ha proposat uns terminis que no s’adeqüen al procés de reflexió profund que hem de fer” quan reclama una resposta de la Generalitat al setembre. El conseller ha instat Aena a concretar “quina proposta concreta es fa per l’aeroport” pel que fa a la gestió. “No només és una qüestió de pistes, d’obres i d’asfalt”, a dit. D’altra banda, ha dit que no s’ha notat “una cancel·lació massiva de reserves” i diu que és “moderadament optimista” amb la campanya turística.

Un model turístic que, segons Torrent, ha de ser objecte d’una “profunda reflexió”. En aquest sentit, el conseller ha assegurat que el més important pel que fa a l’ampliació de l’aeroport és de saber quin tipus d’instal·lació es vol pels propers anys “i després fer les infraestructures que necessitem, no a la inversa”.

Precisament, la gestió específica de l’aeroport i l’ampliació de la infraestructura serà un dels punts que es tractarà en la comissió bilateral amb l’Estat de la setmana que ve, segons ha dit.

“Aena ha plantejat uns terminis que no s’adeqüen al procés de reflexió profund que hem de fer. Estem definint com viurem i quines eines necessitem, necessita uns tempos i uns ritmes en consonància amb l’entorn perquè hem de tenir una posició competitiva”, ha dit, abans d’afegir que Aena “planteja de manera draconiana que hem de decidir ja el futur de l’aeroport”.

Torrent ha insistit que consolidar El Prat com a hub internacional té a veure amb “decisions de caràcter estratègic que no tenen a veure amb l’asfalt”, en “com Aena s’està relacionat amb les companyies i quines decisions està prenent”.

Amb relació a la campanya turística d’estiu, ha dit que no s’està notant “una cancel·lació massiva de reserves” després de les recomanacions de diversos països de no viatjar a Catalunya. “Confiem en el turisme interior i de proximitat i sobretot amb l’allargament de la temporada per recuperar el que ara no es podrà donar”, ha dit.

D’altra banda, ha insistit que és “imprescindible” que es prorroguin les condicions actuals dels Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO), que estaran en vigor fins al setembre, ja que “encara hi ha molts treballadors en situació delicada”.

Pel que fa a la indústria, ha reiterat que “l’obsessió” del Departament que dirigeix és “reindustrialitzar el país” i ha confiat en el paper que tindrà el nou Pacte Nacional per la Indústria, que es començarà a negociar aquest setembre per “fer un salt endavant” cap a la digitalització i la sostenibilitat.

La reindustrialització més gran que està en marxa a Catalunya és la de Nissan, que tancarà les tres fàbriques que té al país a finals d’any. Sobre aquest procés, Torrent ha dit que cal treballar per “trobar la millor solució” i que hi ha “projectes molt interessants sobre la taula” que permeten no només col·locar els treballadors que perden la feina sinó que aporten “valora afegit” a tota la indústria. De moment, hi ha cinc projectes sobre la taula, dos dels quals encara no han presentat una oferta vinculant.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.