Medi ambient

L’AMB impulsa set projectes de logística sostenible

Destina 600.000 euros a subvencionar sistemes de distribució de mercaderies en bicicleta i tricicles de càrrega

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) aposta per implantar sistemes de repartiment d’últim quilòmetre més eficients i sostenibles. Per fer-ho possible subvencionarà set projectes locals de ciclologística impulsats per sis ajuntaments, que volen substituir els vehicles de motor per bicicletes i tricicles de càrrega a l’hora de repartir determinades mercaderies. D’aquesta manera es vol contribuir a avançar cap a una mobilitat més sostenible, reduir la congestió, així com la contaminació atmosfèrica i l’acústica. Els municipis que han obtingut una subvenció són: Cerdanyola del Vallès, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Joan Despí i Santa Coloma de Gramenet. La suma dels ajuts atorgats és de 509.474,7 euros i, com que la dotació destinada arribava fins als 600.000, l’import restant es dedicarà a cobrir les necessitats comunes dels sis municipis o a una segona convocatòria.

“La distribució urbana de mercaderies no pot quedar fora de la transformació que està tenint la mobilitat. El sector de la logística n’és una de les peces clau”, assegura el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, que argumenta que els lliuraments derivats del comerç electrònic han provocat un augment del trànsit de mercaderies als nuclis metropolitans.

LA FRASE

La distribució urbana de mercaderies no pot quedar fora de la transformació de la mobilitat
Antoni Poveda
vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB

Iniciatives socials i per potenciar el comerç local

Potenciar el comerç local i fer més sostenibles els serveis municipals són dos dels objectius dels projectes subvencionats per l’AMB. A Cerdanyola, Cornellà, Esplugues i Sant Cugat es volen crear serveis de repartiment a domicili de productes de comerç local, en els dos últims casos a través d’entitats socials. A Sant Joan Despí l’Ajuntament estudia la viabilitat d’usos, com ara portar missatgeria dels serveis municipals o transportar aliments i menjars preparats per a la gent gran, o portar la compra dels mercats municipals a persones amb poca mobilitat.  En el cas de Santa Coloma, l’Ajuntament preveu adquirir entre tres i cinc vehicles i que l’operador del servei provingui de l’economia social o d’un centre d’inclusió sociolaboral.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.