Societat

Lucena: “Catalunya està en un risc alt de decadència econòmica i l’ampliació de l’aeroport ajudaria a mitigar-lo”

El president d’Aena veu “determinant” el pronunciament que en faci Aragonès perquè el projecte prosperi o no

El president d’Aena, Maurici Lucena, ha assegurat que li sembla “evident que Catalunya està en un alt risc de decadència econòmica” i ha avisat que una ampliació de l’aeroport del Prat seria “un dels pocs elements que ajudaria a mitigar-lo”.

En una entrevista a Ràdio 4 i La 2, ha assenyalat que una ampliació de l’aeroport vindria acompanyada de “prosperitat, ocupació i inversions” i ha recordat que la contribució al PIB pujaria 2,1 punts, fins al 8,9% del PIB.

A més, ha augurat que si l’aeroport no s’amplia i arriba al seu límit, els preus dels bitllets d’avió pujaran, com ha succeït a Heathrow. Lucena ha comentat que el pronunciament del president de la Generalitat, Pere Aragonès, sobre el projecte serà “determinant” perquè prosperi o no.

El president d’Aena ha insistit que l’ampliació suposaria una inversió de 1.700 milions d’euros i 20.000 llocs de treball només en la construcció i comptant els efectes directes i indirectes de l’activitat aeroportuària s’arribaria fins als 365.000.

“Oposar-se a això és oposar-se a llocs de treball en un moment on Catalunya i Espanya no estan per massa bromes”, ha continuat.

Amb tot i després de més d’un any i mig de reunions amb institucions i agents econòmics, el president d’Aena ha explicat que el pronunciament “en un sentit o en contrari” que faci el nou president de la Generalitat, Pere Aragonès, sobre l’ampliació serà “determinant” per al futur del projecte.

El president d’Aena es va reunir fa setmanes amb Aragonès, que li va demanar temps per estudiar la proposta.

Lucena, que ha comparat de nou la transcendència de l’ampliació amb la de l’Expo 1929 o els Jocs Olímpics, ha remarcat que tenir la Generalitat a favor és imprescindible perquè és qui ha d’iniciar les tramitacions els permisos mediambientals, ja que el perllongament de la tercera pista implica envair una zona protegida que Aena s’ha compromès a compensar en una proporció d’1 a 10.

D’altra banda, Lucena ha celebrat el manifest que les entitats econòmiques i socials llegiran en l’acte de demà passat a Esade perquè es posa l’ampliació al centre del debat públic i se n’analitzen els pros i contres.

Pel que fa a les previsions d’aquest estiu, Lucena ha pronosticat que hi haurà “molt més tràfic aeri que ens els darrers mesos” tot i que ha evitat concretar-ho en xifres davant una situació de davallada que “no té precedents històrics”.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.