Successos

Refloten un vaixell encallat al canal de Suez sense interrompre el trànsit

Una “fallada sobtada en els motors” causa l’incident

A diferència del que va passar el mes de març passat, el trànsit de vaixells pel canal no s’ha vist afectat

L’Autoritat del canal de Suez va anunciar aquest divendres que el vaixell portacontenidors Maersk Emerald es va encallar en un tram de la direcció sud del pas artificial com a resultat d’una “fallada sobtada en els motors” i va ser reflotat poc després pels equips tècnics sense que el trànsit es veiés interromput.

En un comunicat, el cap de l’Autoritat, l’almirall Osama Rabie, va dir que els equips tècnics van tractar “ràpidament” una “fallada sobtada” en el motor del Maersk Emerald mentre creuava el canal, un incident que va provocar que el vaixell s’encallés i que va ser solucionat sense que s’interrompés el trànsit d’altres vaixells.

“El trànsit pel canal no es va veure afectat, ja que el comboi nord es va desviar per a passar pel tram oriental per a creuar el nou canal de Suez, la qual cosa demostra la importància del nou canal de Suez per a incrementar els nivells de seguretat en la navegació i de la seva capacitat per a afrontar emergències”, apunta el comunicat.

Segons la nota, quan es va detectar la fallada en el portacontenidors, els equips tècnics es van mobilitzar “immediatament” per a reflotar el vaixell amb quatre remolcadores amb una resistència a la tracció de 160 tones.

Rabie va apuntar que “el vaixell va reprendre el seu pas pel canal després que l’equip en el vaixell arreglés el seu mal funcionament”, i va afegir que ara es troba en la zona d’espera dels Grans Lagos per a comprovar el seu estat tècnic.

El vaixell portacontenidors Maersk Emerald, amb bandera de Singapur, té 353 metres d’eslora, 48 metres de manga, i una càrrega de 146.000 tones.

Per part seva, l’empresa de seguretat marítima Leth Agenciïs va dir en Twitter que l’incident va tenir lloc al migdia, quan el Maersk Emerald “va tenir un problema amb el motor i es va encallar en el quilòmetre 98 del canal de Suez”.

“Afortunadament, el vaixell va ser posat a flotació sol unes hores després i el trànsit ha recuperat la normalitat. Tan sols va haver-hi retards menors per a uns pocs vaixells”, segons Leth Agenciïs.

L’incident ha fet saltar les alarmes després de la crisi viscuda en el pas artificial entre el 23 i el 29 de març passats, quan el portacontenidors “Ever Given” va bloquejar el pas marítim amb els seus 400 metres d’eslora i 18.000 contenidors a bord, alguna cosa que va provocar un enorme embús per aquesta via per la qual passa entorn del 10% de les mercaderies del món, inclòs gran part del petroli exportat des del golf Pèrsic a Europa.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.