Infraestructures

El govern destina 23,7 milions al manteniment dels trams d’autopistes de la Generalitat que perdran el peatge

La concessió d’Invicat finalitza el pròxim 31 d’agost i la Generalitat passarà a assumir la gestió directa

També s’invertiran 13,4 milions d’euros fins al 2025 per al manteniment de la senyalització horitzontal a la resta de la xarxa viària

El Consell Executiu ha aprovat impulsar un nou contracte de conservació integral dels trams les autopistes C-32 nord, C-33 i C-31, que deixaran de ser de peatge enguany.

Per a aquesta nova contractació, el Govern també ha aprovat la despesa, fins al 2025, de 23,7 milions d’euros, que es destinarà a la conservació ordinària dels elements funcionals d’aquestes vies, per garantir la seguretat viària, unes condicions adequades per a la conducció i un estat òptim de conservació de la xarxa.

El 31 d’agost vinent finalitza el contracte amb la societat concessionària INVICAT, que té com a objecte la gestió i explotació de les autopistes C-32 (nord), C-33, i un tram de la C-31, de titularitat de la Generalitat. A partir d’aquesta data, el Govern assumirà la gestió i explotació directes de les vies. El nou contracte abastarà, entre d’altres, les operacions ordinàries de manteniment d’elements com la senyalització vertical i horitzontal, les barreres de seguretat, l’enllumenat o l’abalisament d’unes vies que, a més, registren un important volum de trànsit.

D’altra banda, el Govern també ha aprovat una despesa de 13,4 milions d’euros, que es destinarà a les operacions de conservació de senyalització horitzontal dels trams de les carreteres adscrites als serveis territorials de Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i Terres de l’Ebre per als pròxims quatre anys.

El Consell Executiu ha aprovat aquest dimarts la despesa que es destinarà a garantir un estat de conservació adequat de les marques viàries i, així, afavorir la seguretat en la conducció fins al 2025. En total, aquest contracte abasta més de 5.000 quilòmetres de carreteres gestionades per la Generalitat.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.