La Universitat de Girona (UdG) va iniciar ahir a la Setmana d’Orientació de Universitària (SOUUdG) per donar a conèixer els estudis de grau i els serveis que s’ofereixen als estudiants de secundària i formació professional. La institució s’adapta així al context de pandèmia per substituir a la tradicional jornada de portes obertes presencial en què les famílies podien visitar els centres. Per segon any consecutiu, s’han programat unes 60 sessions informatives a través de videoconferència per donar a conèixer els graus, dobles graus i serveis que s’ofereixen des de la universitat. Les sessions aniran a càrrec de persones que es cuiden de la coordinació del grau, acompanyades d’estudiants que oferiran el seu testimoni, i es podran fer consultes concretes sobre temes acadèmics. Cada tarda, aquests estudiants oferiran una conversa en què explicaran la seva experiència a la UdG, que inclourà també la seva vida més enllà de l’aula, des de la mobilitat Erasmus fins a altres opcions que ofereix la institució.
La Setmana d’Orientació que es perllongarà fins al divendres dia 26 de març, inclou també la possibilitat d’assessorar-se sobre qüestions relacionades amb l’accés als estudis, l’aprenentatge d’idiomes, el funcionament de la Biblioteca, els diferents tipus de beques, els esports o el voluntariat i la cooperació.Hi ha la possibilitat d’inscriure fins a 4 sessions informatives, que es podran recuperar posteriorment al canal de vídeo de la Universitat. Hi ha unes 1.200 persones inscrites, i s’espera que el nombre s’incrementi perquè encara és obert el procés d’inscripció. La pàgina web que conté el formulari també inclou una guia digital virtual interactiva a la qual els assistents poden accedir en acabar la sessió, que els permetrà rebre al seu correu informació personalitzada segons les seves preferències.Per al mes de maig, durant la segona setmana, s’ha programat la Setmana d’Orientació de Màsters seguint aquest mateix model. Aquest sistema de difusió durant el curs anterior s’ha mostrat útil per als estudiants de secundària, que l’han valorat favorablement, i des de la institució han decidit continuar-lo oferint aquest any, amb el mateix lema #UniversitatKm0, que destaca el valor de la proximitat. En el context de pandèmia, que ha suposat una certa davallada en les matriculacions universitàries, la UdG ha incrementat el nombre d’estudiants que han accedit a un grau o a un màster.