Societat

En marxa les primeres manifestacions amb motiu del Dia de la Dona

Estudiants a Barcelona i a Girona denuncien que el sistema educatiu “perpetua una estructura patriarcal que redueix les dones a mercaderies”

Uns 500 estudiants han iniciat una manifestació pel centre de Barcelona amb motiu del Dia de la Dona per exigir una educació feminista, convocats pel Sindicat d’Estudiants dels Països Catalanes (SEPC).

La manifestació a la capital catalana ha començat amb una concentració a les 11.30 hores a la plaça Universitat, des d’on els estudiants han iniciat una marxa que segueix a aquesta hora per Via Laietana i que té previst finalitzar enfront de la seu del Parlament.

Abans d’iniciar el recorregut, els estudiants han llançat pots de fum de color lila i han corejat consignes feministes per començar a caminar portant una pancarta en la qual es pot llegir “Per una educació feminista. Les estudiants a la vaga general”.

El Sindicat, que és majoritari entre els estudiants universitaris, ha convocat jornada de vaga estudiantil i manifestacions, a més de Barcelona, a d’altres grans ciutats catalanes com Manresa, Girona, Lleida o Reus.

La portaveu del SEPC, Anna Clua, ha assenyalat a EFE que la manifestació de Barcelona acabarà davant la seu del Parlament, on es llegirà un manifest reivindicatiu “per exigir al nou Parlament català que legisli entorn a una educació feminista”.

El SEPC ha cridat a la vaga i a manifestar-se aquest dilluns als estudiants catalans per exigir una educació que empoderi les dones, que “acabi amb la violència estructural i física” cap a elles i que “deixi de perpetuar estereotips i rols de gènere”.

Els estudiants han denunciat que en aquesta jornada del Dia de la Dona “la violència masclista segueix present als carrers, a casa, als llocs de treball i també a les aules”.

Als centres educatius “sofrim de manera silenciosa i invisible la imposició d’estereotips i rols de gènere”, han afirmat, per la qual cosa han exigit “millorar la prevenció per evitar les agressions verbals i físiques i l’assetjament que se segueixen donant”, han assegurat.

El sistema educatiu “perpetua una estructura capitalista i patriarcal que redueix la dones a mercaderies”, on “sofrim la feminització de la pobresa i la bretxa salarial”, han denunciat.

Acte unitari a Girona

Uns 500 estudiants s’han manifestat aquest 8-M a Girona per reivindicar els drets de les dones i fer palès que el masclisme continua vigent a la societat.

La manifestació, que ha sortit i acabat a la plaça del Vi, també ha volgut criticar els “protocols” que encara discriminen les dones, posant com a exemple el cas de la investigadora de la UdG que va denunciar discriminació laboral.

En paral·lel, aquest migdia s’ha fet l’acte institucional unitari al pati de les Magnòlies de la Generalitat.

La coordinadora territorial de l’Institut Català de les Dones, Fina Surina, ha llegit un manifest que constata com la pandèmia ha agreujat les diferències entre sexes i el confinament “ha facilitat que es mantinguin els hàbits patriarcals”.

Concentració al Mercadal de Reus

Prop de 200 persones s’han concentrat aquest dilluns al migdia a la plaça del Mercadal de Reus amb motiu de la vaga del 8-M.

El mal temps i l’actual crisi sanitària han deslluït la jornada, amb un volum d’assistents inferior respecte altres anys.

Prèviament a la lectura del manifest al Mercadal, subscrit per la Plataforma 8M de Reus, que engloba diversos col·lectius locals. Una trentena de manifestants han recorregut des de primera hora del matí els centres residencials de la ciutat on han fet lectura de textos reivindicatius.

A la residència de gent gran Ítaca Fortuny, que va haver de ser intervinguda per un brot de coronavirus, s’ha vingut un moment emotiu amb la sortida d’algunes residents, que han aplaudit l’acció de les manifestants.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.