Infraestructures

Un enllaç per a la variant d’Olot amb onze carrils

L’estudi de traçat, ara a exposició pública, preveu aquest dibuix al tram de la Canya, objecte de molta polèmica

Carreteres diu que el nombre de carrils sembla sobredimensionat perquè inclou un futur enllaç de l’N-260

L’enllaç del tram est de la variant d’Olot amb l’autovia A-26 i la carretera de la Canya dibuixat en l’estudi de traçat, ara a exposició pública, preveu en el punt de més saturació viària un total de fins a onze carrils. I això és motiu de polèmica entre els grups municipals defensors de la proposta, que al·leguen que és la Generalitat la que decideix què cal fer d’acord amb criteris tècnics i ambientals, i els detractors –també les entitats ambientalistes–, que la veuen sobredimensionada i no justificada, i alerten de l’afectació sobre l’institut escola Greda i sobre Transports Minguet.

El tram on hi ha dibuixats onze carrils inclou la previsió imperativa per part del govern espanyol d’una hipotètica connexió de l’autovia A-26 amb l’eix Pirinenc a l’altura de la Vall de Bianya, amb un túnel al sector de l’hostal del Sol. Aquest tram té l’oposició frontal de l’Ajuntament de Bianya i de bona part dels representants dels sectors econòmics i socials. Els serveis tècnics de l’Ajuntament d’Olot mantenen que, en el tram amb onze carrils, el traçat de dos dels quals passa elevat sobre la futura variant, i que els accessos laterals no són de dos carrils i els que ho són no estan desdoblats en tot el recorregut, i n’hi ha un, al sector sud, que servirà també de connexió amb el polígon del Pla de Baix. A més, assenyalen que l’espai total ocupat es pot reduir amb solucions constructives a les mitgeres. En tot cas, i finalment, hi afegeixen que l’Ajuntament d’Olot té un terreny entre l’institut escola i la rotonda de la Canya, que permetria, si calgués, traslladar-hi la pista poliesportiva d’aquest centre per allunyar-la de la nova infraestructura viària.

El director general de Carreteres, Xavier Flores, remarca que el nombre de carrils sembla sobredimensionat perquè hi han hagut d’incloure la planificació d’una hipotètica variant del Ministeri de Foment i recorda que és el govern espanyol l’ens que paga el tram est de la variant d’Olot.

Alerta

Per la seva banda, Anna Barnadas (ERC) alerta que la variant està sobredimensionada i que causarà impactes severs al talús de l’institut escola Greda i al seu pas pel bosc terapèutic de l’hospital. Segons ella, ERC defensa que cal una variant, però no tan desmesurada com la que ara es proposa. Lluís Riera (CUP) remarca que el gros del trànsit de la variant serà local i comarcal i reclama un pla de mobilitat ambiciós per determinar quin tipus de variant cal. Salvem les Valls també és partidària de planificar i avançar en un pla global de mobilitat.

LES XIFRES

80/90
quilòmetres per hora
és la velocitat de disseny prevista a la variant d’Olot, tot i que tindrà doble carril per sentit.
74
milions
d’euros és el cost previst per a aquest tram, que s’afegeixen als 115 milions previstos per al tram oest.
3,5
quilòmetres
té el recorregut del tram est de la variant, ara a exposició pública, d’un total de 7,3 de tot el conjunt.
Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.