Cinema

Vampira assedegada

La pel·lícula ‘La vampira de Barcelona’ és la principal favorita als premis Gaudí, amb 14 nominacions, seguida de ‘Las niñas’, amb 13, i ‘Sentimental’, amb vuit

Es tracta de les nominacions més paritàries, amb un històric 54% de dones finalistes

La vampira de Barcelona va guanyar el premi del públic al Festival de Sitges i també ha convençut els companys de professió dels seus creadors: aquesta pel·lícula dirigida per Lluís Danés és la més nominada en la tretzena edició dels premis Gaudí. Aspira a un total de 14 estatuetes, que inclouen les de millor pel·lícula, millor director, millor protagonista femenina (Nora Navas), millor actriu secundària (Bruna Cusí i Núria Prims), millor actor secundari (Francesc Orella)...

La segueixen en nominacions Las niñas, de Pilar Palomero, que és finalista en 13 categories; Sentimental, de Cesc Gay (vuit nominacions); No matarás, de David Victori (sis), i dues pel·lícules amb cinc nominacions: Adú, de Salvador Calvo, i La boda de Rosa, d’Icíar Bollaín. Les nominacions es van fer públiques ahir a l’Auditori de la Pedrera en un acte sense públic, a causa de la pandèmia. No se sap de moment quant públic hi podrà haver a la cerimònia de lliurament, que se celebrarà el 21 de març a l’Auditori del Fòrum CCIB. “És l’any que puc contestar menys com serà la gala –comentava ahir a aquest diari Isona Passola–, però la tenim molt preparada, i el que pot variar és l’assistència de públic. La produirà El Terrat, la dirigirà l’Enric Cambray i es farà un homenatge a les sales de cinema, que són les grans afectades per la pandèmia.”

La presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català era a la Pedrera, però no hi havia cap representant de les pel·lícules com en edicions anteriors. Raimon Masllorens, productor de La vampira de Barcelona, explicava després a aquest diari: “Estem molt contents, la productora Brutal Media i jo personalment, per haver aconseguit 14 nominacions i ser la pel·lícula més nominada de l’any.” “Vol dir que ha agradat també als acadèmics i ens han donat confiança almenys per a les nominacions. Tant de bo la tinguéssim també per als premis.” Raimon Masllorens valora el fet de ser els favorits “en un any en què la situació del cinema és tan complicada; ha estat molt dur, però dos mesos després, encara estem esgarrapant sessions en algunes sales”.

Valérie Delpierre, la productora de Las niñas (Inicia Films), també es mostrava molt satisfeta per les 13 nominacions, i li faria molta il·lusió “poder celebrar-ho junts a Barcelona el 21 de març”. Es mostra especialment contenta pel fet que “el talent femení estigui molt representat, a la nostra pel·lícula i en totes les altres”. L’Acadèmia del Cinema Català destacava ahir que són les nominacions més paritàries dels Gaudí, amb “un històric 54% de dones finalistes en categories nominatives”.

La vampira de Barcelona competeix a millor pel·lícula (hi aspiren només les de VO catalana) amb La dona il·legal, de Ramon Térmens; L’ofrena, de Ventura Durall, i Les dues nits d’ahir, de Pau Cruanyes i Gerard Vidal. Els films que aspiren a la categoria en llengua no catalana són Las niñas, Sentimental, Adú i La boda de Rosa. Entre les actrius i actors nominats hi ha Anna Alarcón, Candela Peña, Àlex Brendemühl, David Verdaguer, Bruna Cusí, Javier Cámara, Núria Prims, Alberto San Juan, Mario Casas...

Isona Passola, presidenta de l’acadèmia, recordava ahir que “just abans de la pandèmia les sales estaven en el moment més alt de públic”, i lamentava els pocs títols en VO catalana (“en el moment en què es roda més a tot el món, nosaltres estem en el moment més baix de producció”) i que els pressupostos són molt baixos: “A Europa tenen una mitjana de 3,1 milions d’euros, però aquest any només hi arriben dues de les 54 pel·lícules candidates, i les rodades en català són especialment baixes de pressupost.”

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.