Infraestructures

Adif licita la segona fase dels accessos ferroviaris a la T1 de l’aeroport del Prat

Les obres tindran un cost de 81 milions d’euros i un termini d’execució de 24 mesos

El consell d’administració d’Adif ha autoritzat la licitació per un import de 81 milions d’euros, IVA inclòs, les obres de la segona fase de construcció del nou accés ferroviari a la terminal 1 de l’aeroport del Prat.

El Consell de Ministres ja va donar-hi llum verda en la seva reunió del passat 27 de setembre als treballs, que tindran un termini d’execució de 24 mesos. El nou servei permetrà establir serveis directes de Rodalies a les dues terminals des de Maçanet i Manresa via Barcelona a través de les línies R2 i R4 si el servei l’explotés Renfe. La Generalitat, però, ja ha anunciat la intenció d’oferir aquest servei a través de FGC, que ja va avançar fa unes setmanes que licitarà la compra els combois per a la línia R-Aeroport.

Al seu torn, Renfe també va reivindicar fa unes setmanes poder operar aquest servei en considerar que la seva posada en marxa seria “mínima” perquè ja té els trens i estacions de manteniment i arribaria a un major nombre de ciutadans perquè els trajectes es podrien allargar fins a Manresa i Maçanet a través de les línies R4 i R2, respectivament. A més, argumenta que la capacitat dels túnels de Rodalies que creuen Barcelona ja estan al màxim de la seva capacitat i costaria fer lloc a noves freqüències.

Està previst que el servei sigui utilitzat per entre 7 i 9 milions de persones. En una primera fase del projecte, valorada en 305 milions d’euros, es va perforar el nou tram en una tuneladora. El nou traçat serà de via doble i d’ample convencional. Començarà a la línia Barcelona-Vilanova i transcorre fins a la terminal 1, amb una parada intermèdia a la terminal 2. El tram té una longitud de 4,5 quilòmetres, incloent-hi un túnel de 3.400 metres, dels quals 3.048 es van excavar amb una tuneladora.

La licitació del contracte que ara ha aprovat Adif consisteix en les actuacions necessàries per posar en marxa el servei, com per exemple l’adaptació de les vies d’accés, les estructures i moviments de terra per a l’enllaç, el drenatge de la plataforma i reposicions de servituds i serveis afectats, així com el muntatge de via, sistemes d’electrificació i instal·lacions de seguretat i comunicacions del nou ramal, a més d’altres equipaments d’obra civil.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.