Infraestructures

FGC vol tenir estacions sense barreres el 2024

Les noves instal·lacions de l’L8 es convertiran en una prova pilot de “viatge líquid”, amb accessos sense contacte

Les tres noves estacions de l’L8, Urgell, Francesc Macià i Gràcia, serviran per implementar una de les innovacions més destacades de l’agenda de digitalització de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), un nou sistema d’accés sense barreres que podria estar a punt a partir del 2024, quan es posi en marxa la prolongació que ha d’enllaçar les línies del Vallès amb les del Llobregat. El president d’FGC, Ricard Font, va explicar ahir que es tracta d’una prova pilot de “viatge líquid”, en què es podrà accedir als serveis de mobilitat i fer-ne ús amb una validació sense bitllet físic a través de sistemes sense contacte o d’identificació biomètrica.

Abans d’aquesta data, la companyia té altres fites tecnològiques per assolir. La primera, la posada en funcionament el 21 de desembre dels nous aparcaments d’enllaç a les estacions de Sabadell Nord i Terrassa Nacions Unides, que estaran digitalitzats i oferiran informació sobre el nombre de places disponibles. Font va situar en l’horitzó del 2021 la connexió de tota la xarxa d’aparcaments d’enllaç, la posada en funcionament de la T-Mobilitat, la creació d’un sistema multilingüe per assistir les persones amb mobilitat reduïda per desplaçar-se per les estacions, la possibilitat de reservar online en divuit aparcaments per a bicicletes de la xarxa i la digitalització d’uns 200 agents de manteniment perquè puguin resoldre les incidències més àgilment.

L’arribada de la tecnologia 5G a totes les estacions d’FGC, que situen al voltant del 2023, permetrà treballar en projectes tan ambiciosos com ara la sensorització de la flota per anticipar-se a les avaries que es produeixen als trens per tal d’aconseguir una puntualitat del 100% el 2024. Les estacions de muntanya també faran ús de la tecnologia per millorar en aspectes com ara la digitalització de la innivació, que permetrà que la generació de neu artificial s’ajusti amb l’objectiu de no generar excedents innecessaris ni malbaratar energia.

LA DATA

21.12.20
S’obriran
els nous aparcaments d’enllaç digitalitzats de Sabadell Nord i Terrassa Nacions Unides.

Calvet torna a reclamar que es culmini el traspàs de Rodalies

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va tornar a insistir ahir en una entrevista a SER Catalunya en la necessitat de completar el traspàs de Rodalies amb la transferència econòmica que ha de permetre pagar el dèficit tarifari de l’operadora. En la mateixa línia, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha adreçat una carta al secretari d’Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Pedro Saura, en què manifesta “sorpresa” en comprovar que els pressupostos de l’Estat per a l’any vinent no inclouen la partida destinada a cobrir el dèficit d’explotació dels serveis ferroviaris dels trens de rodalies i regionals. Gavín exposa en el text que la situació suposa “una nova falta de respecte a les competències de la Generalitat i un flagrant incompliment del previst” en el decret de traspàs i en els acords econòmics adoptats per la comissió mixta d’Afers Econòmics i Fiscals. És per això que sol·licita que “es compleixin les normes jurídiques que regulen el traspàs de competències” i avisa que, en cas de no rebre una resposta positiva, la Generalitat es veurà “obligada a recórrer a altres vies de reclamació per exigir que es compleixin les condicions del traspàs acordades”.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.