Economia

Costa Brava Verd Hotels fa un balanç alleujador

El balanç de la temporada d’estiu entre els establiments agrupats a les associacions Costa Brava Hotels i Blau Verd Hotels és positiu pel que fa a l’estiu, “gràcies a l’augment més que destacable del turisme nacional”, tot i que no obvien que la temporada “no ha estat bona després de pràcticament tres mesos de primavera sense activitat”.

La temporada d’estiu va arrencar amb una gran incertesa i, de fet, la majoria d’obertures no van tenir lloc fins a mitjan mes de juny. Amb aquests condicionants, els nivells d’ocupació del juny respecte a l’any passat van baixar considerablement. Si ens fixem en Costa Brava Hotels, el descens va ser de 27 punts (45,60% aquest any respecte a un 73% d’ocupació del 2019) mentre que a Blau Verd Hotels la davallada va ser menor: 12 punts comptant un 37,14% aquest any, enfront del 49,59% d’ocupació del 2019).

Al juliol, la flexibilització de mesures restrictives va permetre una petita millora dels nivells d’ocupació. A Costa Brava Hotels es va passar d’un 86,5% del 2019 a un 67% aquest any. I a Blau Verd Hotels, un impacte menor, però amb sols un 48% d’ocupació.

Finalment, a l’agost la situació ha millorat i els establiments de Costa Brava Hotels han vorejat un 77% d’ocupació –16 punts menys que l’any anterior, una campanya històrica–, mentre que a l’altra cadena s’han quedat en un 72,73%, només un punt i mig pel darrere de 2019.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.