Cinema

El “caprici” d’Almodóvar, a Venècia

El cineasta Pedro Almodóvar va idear el seu primer curtmetratge, The human voice, presentat ahir a Venècia, com “un experiment de llibertat”. Per això, a l’hora de reinterpretar el clàssic de Jean Cocteau, ho va fer a més en anglès i modernitzant la seva desconsolada protagonista, a qui Tilda Swinton dona vida. “Crec que serà l’última vegada que tornaré a molestar el text de Cocteau amb la meva adaptació”, va bromejar el realitzador manxec, que ha tornat a la mostra veneciana un any després de rebre un lleó honorífic per a estrenar aquesta obra fora de concurs.

The human voice versiona lliurement el monòleg de Cocteau (1930) en el qual una dona abandonada suplica per telèfon el retorn de la seva amant. És un text que de fet ha tret el cap en diverses obres anteriors del cineasta. Carmen Maura l’emula a La ley del deseo (1987) i va estar en l’origen del Mujeres al borde de un ataque de nervios (1988), una de seves obres de més èxit. Ho va reconèixer ell mateix declarant que “ha estat molt fèrtil i d’alguna manera la situació d’una dona abandonada sola al límit de la bogeria que comparteix el dol amb un gos també abandonat al costat de la maleta feta és una situació dramàtica que sempre m’ha estimulat”. La dona la interpreta de manera superba Tilda Swinton, que va explicar que treballar per a Almodóvar ha estat un “somni fet realitat”.

Més projectes

Als seus 70 anys, Almodóvar no pensa a jubilar-se. Al contrari, ahir ja va anunciar que està pensant fer un “un western molt particular” titulat Extraña forma de vida i una mena de distòpia sobre les sales de cinema que desapareixen. Ciència-ficció?

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.