Infraestructures

Palamós reformarà el camí de ronda i construirà passeres ancorades a la roca a la zona del Morro del Vedell

La plataforma Salvem la Pineda d’en Gori denuncia que el projecte sembli un “parc temàtic”

L’Ajuntament de Palamós (Baix Empordà) arrencarà a partir del mes de setembre les obres d’arranjament del camí de ronda que unirà el nucli urbà amb el castell.

Es tracta d’un tram de 3,5 km que tindrà un cost de gairebé 2 milions d’euros. Una de les parts més importants del projecte és les passeres penjants que es construiran en els penya-segats a la zona del Morro del Vedell. Es tracta d’estructures de fusta que estaran ancorades a la roca. L’alcalde del municipi, Lluís Puig, ha destacat que pel consistori ha estat “una obsessió que el projecte s’integri al màxim” en el paisatge.

El nucli urbà de Palamós (Baix Empordà) estarà unit al castell per un camí de ronda que es començarà a construir a partir de la segona quinzena de setembre. El projecte comptarà amb 3,5 km d’allargada i 430 metres seran de nova formació. Es tracta d’un nou tram que passarà pels penya-segats de la zona del Morro del Vedell, on s’hi construiran unes passarel·les flotants de fusta que aniran ancorades a les roques.

L’alcalde de Palamós, Lluís Puig, ha defensat que el fet d’unir el municipi amb el camí de ronda permetrà “reduir l’ús dels vehicles” a l’hora d’accedir a determinades cales, ja que la gent hi podrà anar des del poble mateix a peu. Aquestes passarel·les estan pensades perquè pugui accedir-hi gent gran i famílies amb cotxets.

Les obres de rehabilitació i construcció de les noves passeres començaran a partir de la segona quinzena de setembre i es preveu que les obres durin uns sis mesos. El pressupost és 1’98 milions d’euros per als 3,5 km de traçat. Una part de la despesa prové d’un fons Feder (600.000 euros) i també hi ha una aportació de 350.000 euros de la Generalitat.

Per la plataforma Salvem la Pineda d’en Gori, el projecte de reforma del camí de ronda representa la construcció d’un “parc temàtic”, segons la seva portaveu, Zeta Figa. L’entitat ha lamentat que el projecte no sigui “en cap sentit sostenible”, ja que utilitza elements com ara l’acer, el ciment o el sauló per al traçat i són materials que no s’integren bé en el paisatge.

Per això des de la plataforma han demanat al consistori que replantegi el projecte i faci tasques de “manteniment” a l’actual traçat. Zeta Figa creu que el camí de ronda està “degradat” per l’elevat volum de gent que hi va. “Surt a molts anuncis publicitaris i molta gent vol veure el paisatge”, ha explicat. De tota manera, ha apostat per fer “obres de manteniment” com ara cobrir algun bot que hi hagi i reposar part de la terra que hi havia i que amb el pas de la gent ha anat marxant. De fet, consideren que el camí de ronda caldria mantenir-lo cada any, en comptes de construir grans infraestructures com les projectades.

Des de la plataforma també han lamentat l’elevat cost de les obres. Segons la portaveu, “cada quilòmetre val més de 400.000 euros”, ja que es tracta d’un traçat de tan sols 3,5 km. Zeta Figa ha recordat que estem en plena crisi sanitària i aquesta despesa “no ens la podem permetre” per a unes obres que per la plataforma són “totalment innecessàries”.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.