Infraestructures

El BEI aporta 50 milions d’euros més al corredor mediterrani

També facilita 155 milions d’euros per a la compra de quatre trens per fer tasques d’inspecció i 44 locomotores

El Banc Europeu d’Inversions aportarà 50 milions d’euros més al corredor mediterrani mitjançant un préstec a Adif Alta Velocitat, que se sumen als 650 milions d’euros ja facilitats per a aquest projecte. Fins ara, el BEI ha destinat 700 milions d’euros a la construcció de la variant de Vandellòs i al tram de Castellbisbal-Barcelona-Almussafes, actualment en execució.

Segons les estimacions del BEI, el projecte comportarà la contractació temporal de 7.000 treballadors durant la fase de construcció i la creació d’uns 200 llocs de treball permanents.

D’altra banda, el BEI també ha aprovat un finançament de 155 milions d’euros per a la compra de quatre trens dedicats a tasques d’inspecció i 44 locomotores per a operacions de rescat, suport al manteniment i a l’exploració.

De moment, el BEI i Adif Alta Velocitat han signat el primer tram d’aquest finançament, que puja a 79 milions d’euros. Els trens i les locomotores operaran arreu de la xarxa ferroviària i segons un comunicat conjunt del BEI i Adif, el projecte permetrà “millorar la fiabilitat i la qualitat del servei ferroviari i contribuirà a potenciar el transport sostenible”.

La vicepresidenta del BEI, Emma Navarro, ha celebrat “l’estreta col·laboració” entre el banc europeu i Adif Alta Velocitat i ha assegurat que el BEI “manté el seu ferm compromís de donar suport a inversions en aquest sector que són clau per a la transició a una economia baixa en carboni”. Per la seva banda, la presidenta d’Adif, Isabel Pardo de Vera, ha ressaltat que “en un context marcat per les conseqüències de la crisi de la Covid-19, tots els projectes madurs d’Adif estan alineats amb els pilars en què s’ha basat la UE per dotar el seu pla de reconstrucció”.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.