Economia

Rieju aixeca de l’ERTO que afectava 72 treballadors i reprèn l’activitat

El fabricant de motos figuerenc preveu que les vendes al sud d’Europa caiguin un 50% per la crisi

Va tancar el 2019 amb facturació 25 milions d’euros

Rieju preveu que les seves vendes al sud d’Europa arribin a caure fins a un 50% per la crisi, i confia que la demanda als mercats del nord i els nous projectes que va engegar ajudin a compensar-ho, segons explica l’ACN. “Segurament, aquests països patiran més la crisi, i les nostres motos no són un bé de primera necessitat”, explica el conseller delegat de Rieju, Jordi Riera. Sobretot perquè, segons Riera, molts dels seus models es destinen a joves d’uns 15 o 16 anys “que tenen el seu primer vehicle”.

La pandèmia ha afectat de ple sectors com ara el de l’automoció i empreses com la figuerenca intenten superar-ne els efectes. El fabricant de motos ha reprès la producció habilitant, això sí, una segona línia de muntatge per garantir distàncies de seguretat entre la plantilla. Arran de la pandèmia, i del confinament obligat pel coronavirus, el fabricant de motos gironí va aturar-se gairebé del tot. Perquè a l’estat d’alarma, s’hi va sumar també la falta de peces que havien d’arribar del nord d’Itàlia, una de les zones més afectades per la Covid-19.

ERTO per a 72 empleats

L’empresa Rieju va presentar un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) de força major que va afectar la pràctica totalitat de la plantilla. En concret, 72 dels 76 treballadors. Tan sols va mantenir una estructura mínima per atendre peticions urgents de recanvis i transport. Amb l’entrada en la desescalada, ara fa tres setmanes, l’empresa va poder aixecar l’ERTO. “Vulguis o no, l’expedient de força major ha estat una ajuda: tenir la gent aturada i haver de pagar nòmines, és un problema”, admet Riera. Però les conseqüències econòmiques, hi seran. “Tot i que afortunadament teníem reserves i hem pogut tirar endavant, el coronavirus ens ha afectat moltíssim: hem estat un mes i mig sense facturar ni ingressar, i no el recuperarem”, diu el conseller delegat.

Ara la pandèmia ha obligat Rieju a refer previsions. El fabricant de motos, que va tancar l’any facturant 25 milions d’euros, confiava que aquest 2020 suposés “una empenta important”. Sobretot gràcies a l’esforç inversor fet en els últims mesos. Per una banda, Rieju havia guanyat un contracte per fer motos elèctriques per a Correus (que ja s’estan muntant). I, per l’altra, just abans del confinament, l’empresa va anunciar la compra del negoci d’enduro de Torrot (que venia les motos sota la marca GasGas). L’operació, per valor d’uns 1,5 milions d’euros, ha suposat que Rieju ampliï gamma amb models de gran cilindrada (que bàsicament, seran per a exportació).

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.