La tornada a l’escola i a l’institut: Entrades esglaonades, controls de temperatura i gel
Les aules reobren amb grups reduïts per la custòdia dels més petits i la tutorització dels més grans
Els primers a tornar a l’escola han estat els més petits, d’educació infantil, i ho han fet a les 9 del matí. Més tard, a les 9.30 han arribat els de 3r d’ESO per una altra porta i a les 10 del matí ho han fet els de 3r i 6è de primària per la mateixa entrada que els petits. Així ha reobert les portes l’Institut Escola Costa i Llobera de Barcelona, que de forma esglaonada ha anat repetint un mateix ritual amb cada arribada: control de temperatura i rentat de mans amb gel hidroalcohòlic abans d’entrar. Un cop a dins, grups reduïts, de fins a vuit per aula, en el cas d’infantil, tretze a primària i fins a quinze a secundària.
La directora del centre, Dolors Bastida, explica que en el cas d’infantil, s’han limitat a la custòdia dels nens i nenes amb pares que no tenen flexibilitat laboral. En el cas de primària i secundària es farà una atenció tutorial i un “acompanyament emocional”. “Fer un ritual de tancament de curs (...), fer una valoració del confinament, allò que hem viscut, mirant-nos als ulls”, assenyala.
A més, s’ha optat per fer “mitjos grups” de 90 minuts per fer acció tutorial, és a dir, organitzar dos torns per classe de manera que siguin un màxim de 15 alumnes en el cas d’educació secundària. Amb tot, en aquesta escola no només s’han limitat als cursos que han de passar d’etapa sinó que volen que puguin fer el tancament de curs tots els alumnes que ho vulguin, amb independència del curs en què es troben.
En el cas de batxillerat, es reprendrà activitat presencial a l’aula depenent del professorat disponible i sempre que siguin grups reduïts i està previst que aquesta setmana ja comencin alguns.