Celaá vol que les escoles “obrin espais” perquè el màxim d’alumnes tingui activitat presencial el curs vinent
“Per al setembre no podem dir res amb seguretat” i la tornada en fase 2 servirà per “obtenir experiència”, diu
La ministra d’Educació, Isabel Celaá, ha remarcat que, si s’allarga la necessitat de mantenir el distanciament social el curs vinent, caldrà que les escoles tinguin nous “espais interns i externs” perquè “el nombre més gran d’alumnes” tingui una activitat lectiva presencial.
Segons Celaá, caldrà “aprofitar absolutament tots els espais físics dels centres” com biblioteques, aules audiovisuals, salons d’actes o gimnasos. “Ho hem d’aprofitar tot”, ha dit, i ha recomanat als centres que hagin de fer alguna obra durant l’estiu “que ho facin amb la perspectiva d’obrir espais per assegurar distàncies”. Tanmateix, ha dit que l’escenari és incert: “De moment, per al setembre no podem dir res amb seguretat. No sabem com serà l’evolució de la pandèmia”.
“Esperem a veure aquest estiu com es desenvolupa”, ha dit aquest dijous en comissió parlamentària. Segons la ministra d’Educació, l’apertura “parcial i prudent” d’escoles a la fase 2 permetrà “anar aprenent i obtenir experiència” per elaborar les orientacions per als centres educatius sobre com adaptar-se a la nova normalitat.
Celaá ha remarcat que la digitalització és una “prioritat clau” i cal avançar en aquesta “necessitat més que clara”. En aquest sentit, la ministra d’Educació ha assegurat que estan treballant en “alguna actuació pública més potent” en relació amb això.
“Anirem avançant en els recursos digitals” i cal que cada alumne en tingui un “individualitzat”, ha dit Celaá. Tanmateix, la ministra d’Educació ha remarcat que l’ensenyament presencial és “insubstituïble”.
Tot i això, Celaá ha admès que no es poden “crear per art de màgia nous espais” ni multiplicar el nombre de professionals. “Hem de treballar sense pausa en la millora i modernització d’espais i dels recursos humans”, ha dit.