Ofereixen als ajuntaments concerts en ‘streaming’ des de l’escenari que triïn
La discogràfica gironina U98 Music impulsa ‘Tothom a casa, i la música a la plaça!’ per tornar a acostar la música a la gent i donar feina al sector musical
La discogràfica i empresa de management gironina U98 Music , dirigida per Jordi Puig, ha posat en marxa una nova iniciativa, que va més enllà dels ja habituals lives a Instagram, que els artistes graven des de casa seva, amb els mitjans que tenen a l’abast. Amb el títol Tothom a casa, i la música a la plaça!, U98 ofereix als programadors de festivals i festes majors “un format que acostarà de nou la música a la gent: concerts en streaming, però des del teu escenari preferit”. Això vol dir que l’artista o grup es desplaça fins a la localitat on se l’ha contractat, amb un bon equip tècnic tant pel que fa al so com a les llums, si són necessàries, i també la realització de vídeo, amb dues o tres càmeres. Un cop allà, hi actua al carrer, en una plaça o en qualsevol altre escenari escollit pels programadors, i la seva actuació s’emet en directe a través de les xarxes i mitjans de comunicació municipals, ja sigui en obert o a través d’una plataforma privada, a la qual s’hauria d’accedir adquirint prèviament un codi d’un sol ús. El primer concert sorgit d’aquesta iniciativa tindrà lloc aquest divendres, 1 de maig, a Celrà, dins la programació de la festa major (confinada) : serà un concert vermut del músic bisbalenc Miquel Abras, des del terrat de La Fàbrica (12 h). El concert s’oferirà en directe a través de les xarxes socials de l’Ajuntament i Ràdio Celrà (107.7 FM i radio.celra.cat).
De moment, participen en aquesta iniciativa els artistes als quals U98 porta el management: a més d’Abras, Xarim Aresté, Guillem Roma, Gemma Humet, La Marta Rius, el trio Marala i Gerard Aledo, que es va donar a conèixer al capdavant del grup Animal.
Puig considera que així “es trenca el mínim possible la cadena del directe”. D’una banda, els músics recuperen en part el seu caixet i els seus drets laborals, perquè se’ls dona d’alta a la Seguretat Social. Al mateix temps, els programadors municipals “recuperen el seu rol de dinamitzadors culturals al municipi”, i també els tècnics i tots els implicats en la producció tornen al seu lloc de treball. I el públic s’apropa tant com és possible ara mateix a l’experiència d’un concert en directe.