Economia

Nissan vol reprendre part de la producció el 4 de maig a la Zona Franca enmig de les queixes dels sindicats

Els representants dels treballadors temen que l’empresa aprofiti la pandèmia per tancar l’activitat industrial a l’Estat

Nissan vol reprendre la producció de cotxes a la fàbrica de la Zona Franca a partir del dia 4 de maig, segons han confirmat fonts de l’empresa automobilística. En alguns punts de l’Estat, es preveu tornar a iniciar l’activitat industrial a partir del 27 d’abril.

L’empresa manté contactes amb proveïdors per assegurar que l’activitat es pugui reprendre d’aquí a 15 dies a la línia 2 de la Zona Franca, que fabrica les pick-up. Encara no hi ha data de tornada a la feina a Montcada i Reixac.

L’inici de la fabricació de cotxes es donarà enmig de les queixes dels sindicats, inquiets perquè l’empresa aprofiti la pandèmia per tancar l’activitat industrial a l’Estat, que ha anat perdent producció any a any.

En un comunicat emès aquest dissabte, el comitè d’empresa de la fàbrica de Zona Franca també es va mostrar indignat perquè l’empresa no pogués explicar quan es recuperaria l’activitat en la línia 1, que acobla la furgoneta elèctrica. En aquest sentit, fonts de l’empresa han confirmat que aquesta decisió es prendrà en funció de la represa de l’activitat comercial, ja que encara hi ha stock d’aquest model.

Al llarg d’aquesta setmana, la direcció s’ha de reunir amb els treballadors per pactar els protocols de seguretat per evitar riscos pels 1.500 treballadors que hauran de desplaçar-se a la fàbrica de la Zona Franca.

Coincidint amb l’inici de l’estat d’alarma, la multinacional va haver de parar la producció a les instal·lacions barcelonines per falta de subministraments. Com la majoria d’empreses del sector, Nissan va presentar un Expedient de Regulació Temporal de l’Ocupació (ERTO) per força major per més de 3.000 empleats de les fàbriques de Zona Franca, Montcada i Sant Andreu de la Barca. Direcció i treballadors van acordar un complement salarial per garantir el 85% del salari brut mensual i el 100% de les pagues extres i les vacances. El procediment està vigent fins el 31 de maig.

La planta de Zona Franca ha anat perdent volum de producció any a any i, durant l’últim trimestre, l’empresa ha comunicat la pèrdua d’un model, la pick-up X Class de Mercedes, i la reducció de la producció de la furgoneta e-NV200. Els dubtes sobre la rendibilitat de la planta han portat a la direcció europea a tirar endavant un informe sobre la viabilitat de l’empresa que farà públic abans de l’estiu. De moment, no hi ha novetats pel que fa a l’estudi i continuen esperant els resultats.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.