Educació

El Consell Escolar de l’Estat (CEE) proposa exàmens telemàtics si els alumnes no poden tornar a l’escola

L’òrgan consultiu s’oposa a fer classes al juliol

El proper 5 de maig revisarà les dates de la Selectivitat

El Consell Escolar de l’Estat (CEE) s’ha oposat aquest dimarts a allargar el curs fins al juliol per tal de substituir les classes presencials perdudes durant el confinament pel coronavirus.

Així, considera que no s’haurien de fer classes ni avaluacions més enllà del juny, que caldria aprofitar al màxim, traspassant els exàmens de recuperació al setembre. A més, proposa que si les classes presencials no es poden tornar a fer fins al setembre, l’avaluació del tercer trimestre es pugui fer a distància i tenint en compte les diverses circumstàncies i dificultats de cada alumne. D’altra banda, el proper 5 de maig es decidirà si es mantenen les noves dates previstes per a la Selectivitat.

Entre les 23 propostes fetes públiques aquest dimarts a la nit, el CEE argumenta la seva oposició a les classes durant el juliol perquè el professorat, alumnat i famílies fan un esforç per seguir el curs a distància, “no estan de vacances, i la càrrega psicològica que han hagut de suportar també exigeix un temps normal de descans”. Si es fessin classes al juliol, això podria afectar la programació de vacances i la conciliació familiar, alerta el Consell.

El CEE ha tingut en compte tant l’escenari de la possible tornada a les aules durant el maig, com la impossibilitat de tornar. Si no hi ha retorn a les aules fins al setembre, preveu una possible avaluació telemàtica del tercer trimestre, tot tenint en compte les dificultats. En el cas de poder retornar, es farà un repàs, aprofundiment i assentament del contingut fonamental impartit fins l’abril, així com de les competències bàsiques, i es reduirà el temari. El tercer trimestre s’avaluarà tenint en compte les dificultats. Si s’aprova el tercer trimestre, s’entendrà, sempre que sigui possible, com a recuperació del curs si s’han suspès els dos primers trimestres. S’intentaran minimitzar les repeticions de curs.

En el cas de la Selectivitat, a banda de tornar-se a plantejar una nova data, reclama que es fixi el temari i l’estructura dels exàmens de forma única per a tot l’estat, per no generar possibles discriminacions territorials.

El CEE també ha demanat al govern espanyol i a les comunitats autònomes que totes les mesures es prenguin de forma equivalent i unitària a tot l’Estat. Així, per exemple, demana que tots els professors de baixa se segueixin substituint immediatament, per no deixar cap alumne sense un referent.

Per a l’educació especial demana EPI i tests al personal essencial que segueix treballant amb els alumnes discapacitats. I per a la formació professional reclama que se segueixin els mateixos criteris que a l’educació obligatòria. En el cas de les pràctiques en empreses, insta a fer-les des de casa si és possible, reduir-les a les mínimes hores imprescindibles, i, si no és possible, substituir-les pel projecte final de curs.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.